שימוש ברשימת תפוצה הוא כנראה הפתרון האולטימטיבי ליצירת לידים, מכירות ולקוחות. בייחוד בתקופה שהפרסום בפייסבוק מתייקר או שגוגל משנים (שוב) את האלגוריתם בכל שבוע. ככה עושים את זה.
"תתחיל לבנות רשימת תפוצה".
אם מישהו ישאל אותי מה קריטי להצלחה בשיווק באינטרנט…
זה הדבר הראשון שאני כנראה אגיד לו.
אבל זה לא רק אני…
מסתבר שכל המומחים מסכימים שרשימות תפוצה הן נכס חשוב לכל עסק.
יש יגידו שזאת אחת ההשקעות הטובות שעשו בחיי העסק.
ובגלל זה שיווק במייל הפך לאמצעי ברירת מחדל כשמדובר בטיפוח הקשר עם לקוחות לטווח ארוך.
אבל למרות זאת, עסקים רבים עדין לא עושים שימוש בכלי העצמתי שנקרא שיווק בדואר האלקטרוני.
לדעתי, הם פשוט משאירים הרבה כסף על השולחן.
בגלל זה רציתי לשתף אתכם בשבע דרכים מעולות לבנות רשימת תפוצה.
כזה שמכיל קהל עוקבים נאמן שאפשר שוב ושוב להציע לו הצעות במינימום הוצאה כספית.
8 סיבות למה כל עסק חייב להכניס שיווק במייל לארסנל המכירות שלו
לפני שנקפוץ למים ואסביר לכם איך בונים רשימת תפוצה, אני רוצה לתת לכם כמה סיבות מעולות לעשות שיווק במייל.
1. אימייל הוא דרך התקשורת המובילה בקרב עסקים
למרות הצמיחה האדירה בדרכי תקשורת אחרות כמו אס־אם־אס, צ'ט ורשתות חברתיות, אימייל ממשיך להיות דרך התקשורת העסקית המובילה.
כתובת אימייל נדרשת היום לכמעט לכל צורות התקשורת האחרות. אתם חייבים כתובת אימייל כדי להירשם לרשתות החברתיות, לאתרי קניות באינטרנט וכמעט לכל שירות שמסופק באינטרנט.
אימייל ממשיך להיות בשימוש נרחב בעולם העסקי, כולל עם צרכנים, וחברות רבות משתמשות באימייל להודעות לקהל הלקוחות (למשל על מבצעים).
על פי חברת המחקר Radicati, בסוף 2016 היו כ-2.6 מליארד בעלי חשבונות אימייל בעולם (ועד סוף שנת 2020 צפויים להיות 3.0 מליארד).
Radicati גם מציינים שהשימוש באימייל דרך מכשיר נייד ממשיך לצמוח במהירות:
- ב-2016 מספר משתמשי האימייל דרך מכשירים ניידים הגיע ל-1.7 מליארד משתמשים
- 65% ממשתמשי האימייל בעולם נכנסים לתיבת האימייל שלהם דרך מכשיר נייד.
בקיצור זה הרבה מספרים שאומרים דבר אחד – אנשים עדיין משתמשים במייל, וכנראה ימשיכו לעשות זאת עוד זמן רב.
2. שיווק בדואר אלקטרוני אומר שהמסר שלכם יגיע ליותר אוהדים וללקוחות
הסיכוי שהאוהדים שלכם בפייסבוק ייראו את הפוסט שלכם בצורה אורגנית הולך ופוחת. לפי חברת social@ogilvy, רק 2-6% מאוהדי הדף שלכם עשויים לראות אותו, ואחוז זה צפוי עוד לרדת.
לעומת זאת, מנויי רשימת הדיוור שלכם יפתחו כ-20% מהמיילים שאתם שולחים להם, לפי הסטטיסטיקה של חברת MailChimp.
כלומר מתוך 1,000 אוהדים בדף הפייסבוק רק 20-60 יחשפו לפוסט שלכם באופן אורגני, ואילו את המייל שלכם יקראו כ-200 נרשמים לרשימת התפוצה.
זאת מבלי לקחת בחשבון שרבים את כל אלה שייקראו את הכותרת שלו ואת התצוגה המקדימה Preview.
עוד יתרון לאימייל על פני הרשתות החברתיות: הסיכוי שהלקוח יקליק ויפתח את הודעת המייל שלכם גבוה בהרבה מברשתות החברתיות.
וכשהלקוח כבר קורא את המייל שלכם – הוא מרוכז רק בו באותו רגע, ואינו מוסח על ידי שלל הגירויים שקיימים במדיה החברתית.
כל זה הופך את ה"שיחה" אתו ליותר אישית וגורם למסר שלכם באמת לחלחל מבעד לכל הרעש שברשת.
3. שיווק במייל זה שיווק לקהל שנרשם מיוזמתו
המנויים ברשימת התפוצה שלכם אמרו לכם במפורש שהם רוצים לשמוע ממכם – בניגוד גמור לקהל קר בפייסבוק או באינסטגרם, שאותו לא שאלתם אם הוא רוצה שתפרסמו לו.
זה אומר שהקהל שלכם מצפה לקבל ממכם ערך, ולכם יש הזדמנות לשלוח לו מסרים רלוונטיים ומותאמים אישית שרק יגבירו את הנכונות והרצון שלו לרכוש ממכם.
4. אחוז ההמרות בקמפיין דיוור אלקטרוני גדול יותר מקמפיין ברשת החברתית (לדוגמה, פי 6 מטוויטר)
שיעור הלחיצה (click-through rate) בקמפיין אימייל הוא כ-3%, לעומת שיעור הלחיצה מציוץ בטוויטר שעומד על כ-0.5% בלבד.
כלומר הסיכוי שלכם לקבל לחיצה על קישור דרך הודעת מייל גדול פי 6 מהסיכוי לכך דרך הרשת החברתית.
בהתאמה, גם אחוז גבוה יותר של המגיעים לאתר או לדף המכירה דרך האימייל ירכשו ממכם (למעלה מ-4%), לעומת רק כ-2.5% מהמגיעים דרך מנועי חיפוש ו-0.59% מהמגיעים דרך הרשתות החברתיות.
(מקור: www.campaignmonitor.com)
5. עם מערכת דיוור אלקטרוני קל יותר למדוד את התוצאות
מערכת הדיוור האלקטרוני מתעדכנת בזמן אמת ומאפשרת לראות אחוזי פתיחה, לחיצות, העברות לחברים ושיתופים.
ניתן אף לעשות אינטגרציה של מערכת הדיוור עם מערכת ניהול הלקוחות (CRM) ולמדוד בקלות איך קמפיין האימיילים משפיע על הזדמנויות עסקיות ומכירות ברמת הלקוח.
לעומת זאת 60% מבעלי העסקים הקטנים לא מצליחים למדוד את החזר ההשקעה שלהם מהפעילות ברשתות החברתיות.
6. שיווק בדואר אלקטרוני מייצר החזר מטורף על ההשקעה (ROI)!
השיווק באימייל מייצר החזר על ההשקעה של 3,800% (!!!).
על כל $1 שמשווקים משקיעים על שיווק במייל, הם מייצרים החזר על ההשקעה (ROI) של $38.
אחת הסיבות לכך היא היכולת להתאים את המסר בצורה הרבה יותר טובה ואישית לקהל.
מה גם שעלויות דיוור לרשימת התפוצה הם קטנות בהשוואה לכל סוג שיווק אחר ונמדדות באגורות בודדות.
7. העדפת משלוח מייל כערוץ מידע על שירותים ומוצרים
בעיני רבים, הרשתות החברתיות הן מדיום לשימוש אישי יותר של שמירה על קשר עם משפחה וחברים, והם נכנסים לפייסבוק כדי להתעדכן לגביהם.
אימייל לעומת זאת נתפס כמדיום יותר מקצועי והם מצפים ומעדיפים לקבל מידע על מוצרים ושירותים דרך ערוץ זה.
8. בעלות מלאה וחופש פעולה לשלוח מסרים שיווקיים ללקוחות
בעוד שהרשתות החברתיות משנות לעתים קרובות את האלגוריתם שלהן, ומשווקים תלויים בחסדיהן של חברות חיצוניות כמו פייסבוק ואינסטגרם, אימייל לעומת זאת אינו בבעלות ושליטה על ידי צד שלישי כלשהו.
יש מגוון של ספקים, ורשימת דיוור היא נכס שתמיד יישאר בבעלותכם, ללא סכנה שמישהו יגביל פתאום את האפקטיביות שלו.
(הערה: מוכנים לבנות רשימת תפוצה? הדרך הטובה ומהירה ביותר לעשות את זה היא ליצור מדריך חינמי ולהציע אותו בתמורה לכל נרשם. והנה קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)
כמה דברים שצריך לדעת לפני שבונים רשימות תפוצה חינם או בתשלום
רשימת תפוצה איכותית מייצרת לכם אחוזי המרה גבוהים ומעורבות גבוהה בתוכן שלכם, מזרימה תנועה לאתר האינטרנט, ומתבטאת ברכישות או התעניינות במוצרים ושירותים. את זה כבר הבנו, נכון?
כשהרשימה איכותית, מעט מנויים מסירים את עצמם (unsubscribe), ומעט מיילים קופצים חזרה (bounce) בגלל כתובת שגויה, מזויפת, או לא מעודכנת.
אני מניח שאתם רוצים רשימת תפוצה איכותית?
אם כן, יש משהו שאתם חייבים לברר לפני כן…
המפתח לרשימת תפוצה איכותית – דעו מי הלקוח האידאלי שלכם
כשאתם מדוורים לרשימת התפוצה, אתם כותבים לדמות מסוימת, זו של הלקוח האידאלי שלכם.
חשוב קודם כל להגדיר מי הוא אותו לקוח אידאלי – כך יהיה לכם קל יותר להבין מה הצורך שלו, איזה ערך אתם יכולים לתת לו ומה התוכן שהכי יעניין אותו וישרת אותו.
הגדרה מדויקת של הלקוח האידאלי תאפשר לכם לייצר את הרשימה האיכותית שאתם רוצים.
מה שייתן לכם לקוחות שהצטרפו לרשימה בגלל הערך שזיהו שיש לנו לתת להם, שרוצים ומצפים לשמוע מכם ובגלל זה הם פותחים את המיילים ומקליקים על הקישורים וההצעות שאתם שולחים להם.
נרשמים אלו ייתנו כתובת אמתית ותקפה, ולא יסירו את עצמם מהרשימה כל עוד התוכן שלנו מספק להם את הערך שהם מצפים לקבל.
אנחנו אוהבים לעשות תהליך שנקרא יצירת תעודת זהות שיווקית ללקוח אידאלי. תעודת זהות שיווקית היא מסמך שמרכז את כל הנתונים על דמות שמייצגת סוג אחד של לקוח אידאלי עבור העסק.
בתמונה למטה אפשר לראות דוגמה לתעודת זהות שיווקית עבור לקוח אידאלי בתחום אילוף הכלבים.
תעודת זהות שיווקית של הלקוח האידאלי אותו אתם רוצים לצרף לרשימת התפוצה שלכם
כמובן שיכולים להיות לכם מספר קהלים, ואז רצוי ליצור תעודות זהות שיווקיות למספר לקוחות אידאליים השונים זה מזה.
ככה תוכלו לפצל את רשימת התפוצה למספר תתי-רשימות כדי להצליח להיות סופר-רלוונטיים בדיוור וההצעות שאתם שולחים להם.
אבל זה כבר מהלך למתקדמים. יותר חשוב לי עכשיו שתבינו מהו…
קניית רשימת תפוצה – הדבר האחד שאסור לעשות
יש דבר אחד שאני ממליץ להימנע ממנו כשרוצים לבנות רשימת תפוצה איכותית…
אסור בשום אופן לקנות רשימה מוכנה מצד שלישי.
ראיתי את זה קורה שוב ושוב והסיכוי שמנויים משם בכלל יפתחו את ההודעות שלכם הוא קלוש עד אפסי.
ויותר מזה – דיוור לא מורשה שאינו מותאם ללקוח גורם נזק תדמיתי לעסק שלנו ויוצר אנטגוניזם.
זה גם גורר הסרות ואולי אף תיוג של הכתובת שלנו כמקור להפצת דואר זבל.
מה שיכול לעלות לכם בתביעה בגובה כמה אלפי שקלים לכל מייל.
אז תזכרו: רשימת דיוור קנויה – פשוט לא!
אם בכל זאת בא לכם לקחת את הסיכון, הנה קישור להסבר לגבי חוק הספאם באתר איגוד האינטרנט הישראלי.
3 הצעדים ליצירת רשימת תפוצה משלכם
אחרי שהגדרתם מי הלקוח האידאלי שאתם רוצים ברשימת התפוצה שלכם, הנה שלושת הצעדים העיקריים כדי להתחיל:
- החליטו מה תתנו לנרשמים בתמורה להרשמה אל רשימת התפוצה.
- הירשמו למערכת דיוור כדי לקלוט את כל הנרשמים.
- הציעו לגולשים להירשם לרשימת התפוצה.
נשמע פשוט, אבל מה זה אומר?
הנה ההסבר המלא, שלב אחר שלב:
1. צרו מגנט לידים – הזרז לעידוד ההרשמה אל רשימה התפוצה שלכם
מגנט לידים הוא סוג של “שוחד אתי״ שלא ניתן לסרב לו, בד”כ פיסה ספציפית של ערך.
עבור מגנט הלידים, אנחנו לא דורשים כסף, אלא נותנים אותו בחינם ללקוח הפוטנציאלי תמורת פרטי ההתקשרות שלו – בד״כ רק כתובת אימייל.
אבל שימו לב, למרות שאין סכום כסף שמחליף ידיים, זאת עסקה לכל דבר.
ולעתים קרובות, זאת העסקה הראשונה שתהיה לך עם לקוח פוטנציאלי. כי כמו שאמרנו מקודם, מטרת מגנט הלידים היא לגרום לנרשמים להצטרף אל רשימת התפוצה ולהפוך לליד.
אם תבנו את מגנט הלידים שלכם כמו שצריך, הוא יכול להפוך אפילו תנועה קרה מפייסבוק או גוגל ללידים חמים. אפילו אם מדובר באנשים שלעולם לא נחשפו או שמעו עליכם בעבר.
מגנט לידים יהיה הכי אפקטיבי אם הוא…
- פותר בעיה ספציפית או נותן תוצאה ספציפית
- רלוונטי לקהל היעד
- בעל ערך נתפס גבוה
- בעל ערך אמיתי גבוה
- ניתן לצריכה בקלות
אנחנו משתמשים במגנטי לידים בעסק שלנו ובעסקים של לקוחות שלנו בכמעט כל תחום אפשרי. זה פשוט עובד!
לאלו מכם שחושבים שמגנט לידים זה רק סדרת סרטונים ארוכה ומושקעת או ספר עם עשרות או מאות עמודים… זאת טעות חמורה.
מגנט לידים לא חייב להיות ארוך, מושקע או לגזול מכם חודשים כדי לכתוב או לצלם.
האמת שמכל הניסויים שעשינו גילינו, שככל שמגנט הלידים ממוקד יותר – הוא ימיר יותר טוב גולשים ללידים.
רוצים לראות דוגמה למגנט לידים מעולה?
הנה דוגמה של אחד ממגנטי הלידים הממירים ביותר של המעבדה לשיווק דיגיטלי – מדריך חינמי שנקרא ״המדריך לפוסטים שמוכרים בפייסבוק״.
אם בא לכם להציץ פנימה, אתם יכולים ללחוץ כאן ולהוריד את המדריך לפוסטים שמוכרים.
מדריך חינמי הוא אמנם קצר וממוקד אבל נותן המון ערך ופותר כאב גדול לקהל היעד – כל מי שאי פעם ניסה לכתוב פוסטים בפייסבוק ובהה שעות במסך בלי לדעת מאיפה מתחילים.
חוץ מזה… היה די קל ומהיר לכתוב אותו.
כל מי שיקבל מכם מדריך חינמי שנותן לו ערך, יקבל את הרושם שאתם באמת מסוגלים לעזור להם.
ואם תבנו את המדריך לפי השלבים הנכונים, הסיכוי שאנשים יפנו אליכם לאחר הקריאה שלו יגדל בצורה משמעותית.
אבל גם אם הקוראים לא יפנו אליכם מיד לאחר קריאת המדריך, יש לכם את היכולת להמשיך ולתקשר איתם דרך רשימת התפוצה.
הרי עכשיו יש בידיכם את כתובת האימייל שלהם… זה היתרון הגדול של שיווק במייל.
(הערה: רוצים ליצור בקלות מדריך חינמי שיגדיל את רשימת התפוצה שלכם? יש לנו קיצור דרך בשבילכם. גנבו את 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי וצרו מדריך חינמי יפיפייה תוך דקות. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)
2. הירשמו אל מערכת דיוור אלקטרוני כדי לנהל את הנרשמים
אם אין לכם מערכת לניהול רשימות תפוצה, או מערכת דיוור, זה הזמן להירשם אל אחת מהחברות שמספקות את השירות הזה.
ברוב המערכות יש פונקציות דומות. יש כמה מערכות מעולות של חברות ישראליות (ועוד המון מערכות שונות בעולם).
בכל מערכת יש הדרכה ספציפית על הממשק והאופציות השונות שאותה חברה מספקת.
המערכות שאנחנו ממליצים עליהן הן:
רב מסר: מערכת דיוור ישראלית שנבנתה לצרכים של הלקוח הישראלי. לטעמי היא קצת יותר מסובכת ומבלבלת אבל מצד שני יש לה יתרון אדיר בתמיכה מלאה בעברית ומוקד תמיכה טלפוני שישמח לעזור לכם בכל שלב.
היתרון השני של רב מסר היא שמשתמשים בה מקבלים גישה בחינם לכלי לבניית דפי נחיתה ומכירה בשם רב-דף. לא מדובר על דפי הנחיתה הכי מעוצבים או מתקדמים, אבל דווקא למשתמשים בתחילת הדרך יהיה מאוד נוח לעבוד עם הכלי הזה.
להצטרפות לחודש ניסיון בשירות לחץ כאן
Mailchimp: מייל צ׳ימפ היא המערכת הידידותית ביותר למשתמש המתחיל. היא חינמית (עד 2000כתובות אימייל), מאפשרת ליצור עיצובים יפייפים, וזהו כלי שכיף לגדול ולהתפתח איתו.
במהלך העבודה תגלו יותר ויותר אפשרויות שיעזרו לכם ליצור קמפיינים אפקטיבים יותר.
הבעיה היחידה היא שמייל צ׳ימפ נוצרה מתוך מחשבה על המשתמש דובר האנגלית. למרות שב מהמקרים היא עובדת מצויין, לפעמים צריכים להיות טיפה יצירתיים עם ההתאמה לעברית.
להצטרפות לשירות בחינם + 30$ לשימוש עתידי במערכת
3. צרפו נרשמים חדשים לרשימת התפוצה באמצעות מגנט הלידים
לאחר הרשמה למערכת הדיוור ויצירת מגנט הלידים, צריך להציע לגולשים להצטרף אל רשימת התפוצה.
הנה דרך אחת שבה אנחנו עושים את זה.
(…ועוד 7 דרכים שונות שמחכות לכם בהמשך המאמר.)
כדי להשיג נרשמים לרשימת התפוצה, אנחנו מציעים להם לקבל במתנה את מגנט הלידים בדף אינטרנטי שנקרא ׳דף נחיתה׳. דף אינטרנט שנוצר כדי להפוך תנועה קרה ללידים או נרשמים.
והאמת היא שאם יצרתם מגנט לידים טוב, לדוגמה מדריך חינמי שמותאם ללקוח האידאלי שלכם, השם שלו יספיק כדי להשיג לכם לידים איכותיים בעלות נמוכה מאוד.
במקרה של הדף שאתם רואים בתמונה, אין טופס הרשמה גלוי.
אבל כשלוחצים על הכפתור הכתום, קופץ חלון קטן שבו הגולש מתבקש לרשום את כתובת האימייל שלו.
(מצאנו שזה מגביר את אחוזי ההרשמה, אבל גם דף עם טופס הרשמה רגיל מספיק בהתחלה.)
כמו שאתם יכולים לראות, דף הנחיתה לא חייב להיות מפואר או מפורט יותר מידי.
ברגע שהלקוח מוסר את כתובת המייל שלו, הוא הופך לנרשם בתוך רשימת התפוצה שלנו.
ובתמורה הוא מקבל את מגנט הלידים שהבטחנו לו.
אם עשיתם את הצעדים הבאים, מגיע לכם מזל טוב.
כי הרגע יצרתם רשימת התפוצה אליה תוכלו לדוור אל אותם נרשמים כמה שתרצו.
או לפחות עד שהם יבקשו להסיר את עצמם 🙂
אבל היופי הוא שאתם כבר לא תלויים בחסדיו של אלגוריתם כזה או אחר שיחשוף את המסר לקהל היעד שלכם.
וכל מה שצריך לעשות עכשיו זה פשוט להביא עוד ועוד גולשים להירשם אל רשימת התפוצה שלכם ולשלוח להם תכנים, ניוזלטרים והצעות.
איך בדיוק עושים את זה? זה כבר תוכן למאמר אחר.
כמו שהבטחתי לכם בהתחלה, אני רוצה לדבר אתכם על הדרכים השונות לצרף אנשים אל רשימת התפוצה שלכם.
7 דרכים להשיג נרשמים לרשימת התפוצה שלכם
עד עכשיו דיברנו על למה חשוב לבנות רשימת תפוצה ומהם שלושת השלבים לבניית רשימת תפוצה.
עכשיו אני רוצה לחלוק אתכם כמה דרכים להכניס נרשמים לרשימת התפוצה.
יכול להיות שתמצאו שזה החלק הכי מאתגר בכל התהליך.
אבל אם תנסו כל פעם להוסיף דרך אחת, תראו שרשימת התפוצה שלכם גדלה מהר מאוד.
אז בואו נתחיל!
1. יבוא נמענים קיימים
הסוד הוא שלא חייבים להתחיל מאפס.
אם יש לכם כבר רשימת אימיילים של לקוחות ומתעניינים איתם התכתבתם עד היום באימייל, יבאו אותה אל תוך מערכת הדיוור שלכם.
אפשר לייבא מקבצי xls או csv, מחשבון הדואר האלקטרוני שלכם או ממערכות אחרות לניהול לקוחות.
עקבו אחר ההוראות הבאות כדי לייצא את רשימת האימיילים מתוך רשימת תפוצה ב gmail.
כנסו אל Gmail Contacts ולחצו על More ואז Export, כמו בתמונה הבאה.
עכשיו שיש לכם קובץ אקסל עם כל הנמענים, אתם יכולים לסנן ולמחוק מי שלא אמור להיות ברשימת התפוצה שלכם.
להעלאת הנמענים הרצויים אל רשימת התפוצה, התחברו למערכת הדיוור, ובחרו באופציית ״ייבוא נרשמים״.
בכל דיוור אלקטרוני האופציה הזו נמצאת במקום אחר ואולי נקראת בשם אחר.
ברב מסר זה נמצא בתפריט העליון תחת 'נרשמים'.
לאחר שתייבאו את הנתונים, תתבקשו לבחור ולערוך את השדות – כתובת אימייל, שם פרטי, שם משפחה וכו'.
כשתסיימו את יבוא הנמענים תקבלו רשימה מסודרת ואחידה, מוכנה לדיוור.
תוכלו גם ליצור תתי רשימות לפי קהלי יעד שונים, כדי להתאים להם את התוכן הרלוונטי להם.
2. קמפיין ישיר לדף נחיתה
דרך מהירה להוספת נרשמים לרשימת התפוצה היא ליצור קמפיין פרסום ממומן.
הנה דוגמה לקמפיין כזה…
כל מי שמקליק על המודעה, מגיע לדף נחיתה.
דף נחיתה הוא דף אינטרנטי שנועד להניע את הלקוח לבצע פעולה מסוימת – במקרה שלנו להירשם לרשימת התפוצה.
ככל שבדף הנחיתה יוכל הגולש לבצע יותר פעולות, כך קטן הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה שברצונך שיעשה.
בגלל זה בדף נחיתה חשוב לשמור על מיקוד ונבקש מהגולש לבצע פעולה אחת בלבד עם מינימום הסחות דעת.
בדף נחיתה להרשמה לרשימת התפוצה לא יהיה סרגל צדדי, קישור לדפים נוספים או תפריט עליון.
בעבר, בשביל ליצור את דף הנחיתה היה צורך בידע בתכנות או שימוש במתכנת, רכישה של דומיין (כתובת האתר באינטרנט) ואירוח.
כיום הדברים פשוטים הרבה יותר.
ברוב מערכות הדיוור האלקטרוני, יש אפשרות ליצור, בחינם וללא כל ידע טכני, דף נחיתה שנראה מקצועי ביותר, אותו כל אחד יכול לפרסם ברשת האינטרנט בכוחות עצמו.
בד״כ דף הנחיתה להורדת המדריך החינמי יכיל כמה מרכיבים:
כותרת ראשית: מטרתה להיות מושכת ולפתות את הלקוח להמשיך ולקרוא את התוכן שיש בדף.
רשימת בולטים: מטרתם לספר ללקוח על התוכן שהוא יקבל ברגע שירשם לרשימת התפוצה.
תמונת גיבור: תמונה או סרטון וידאו שממחישים בצורה הטובה ביותר את השירות או המוצר שמוצע בדף. במקרים בהם אין מוצר מוחשי, אפשר להשתמש בתמונה של אנשים.
טופס הרשמה: המקום שבו הלקוח מתבקש לרשום את הפרטים שלו ולהירשם לרשימת התפוצה. רק שימו לב שככל שתבקשו מהלקוח יותר פרטים בטופס הרשמה, כך ירדו אחוזי ההמרה (היחס בין המבקרים בדף לנרשמים). בגלל זה בד”כ טופס ההרשמה יכיל רק כתובת אימייל.
בתמונה למעלה, הטופס מופיע ברגע שלוחצים על הכפתור הצהוב.
הנעה לפעולה: מטרתה להסביר ללקוח מה לעשות כדי לקבל את המדריך. לדוגמה: “הכנס את פרטיך בטופס ולחץ על הכפתור הכתום כדי לקבל גישה בחינם למדריך”. ממוקמת בד״כ מעל הטופס.
כפתור הנעה לפעולה: מטרתו לאשר ולשלוח את הטופס לאחר המילוי. הכפתור אמור להיות בצבע שונה מהדף כדי שיבלוט לעין. ניתן לכתוב תועלת כלשהי על הכפתור עצמו כמו למשל “כן, גם אני רוצה כלב מאולף”.
ניתן לפרסם את הקישור לדף הנחיתה בפייסבוק האישי והעסקי שלכם.
אבל כדי לבנות את רשימת התפוצה שלכם מהר, אני ממליץ לשלם על פרסום ממומן שמכוון לקהל היעד שלכם ומציע להם להצטרף. לא לשכוח כמובן להציע את מגנט הלידים בתמורה להרשמה.
(הערה: מוכנים לבנות רשימת תפוצה? הדרך הטובה ומהירה ביותר לעשות את זה היא ליצור מדריך חינמי ולהציע אותו בתמורה לכל נרשם. והנה קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)
3. הרשמה בתוך אתר האינטרנט שלכם
אתר האינטרנט שלכם הוא 'נדל"ן' יקר ערך עם שטחי פרסום נרחבים.
הנה כמה דוגמאות לאופן שבו אתם יכולים להניע אנשים מתוך האתר להירשם לרשימת התפוצה שלכם:
חלון קופץ – Popup: חלון קופץ, או בשמו השיווקי “פופ-אפ” הוא הדרך לאיסוף לידים שהכי מעצבנת גולשים… אבל ברוב המקרים גם יש לה את אחוזי ההמרה הטובים ביותר.
בגלל זה, אותו חלון קופץ שמופיע ומסתיר חלק או את כל התוכן הוא דרך מעולה להציג את מגנט הלידים למבקרים באתר.
יש פופאפים שמופיעים אחרי פרק זמן מוגדר מראש, אחרי אחוז גלילה מסוים של העמוד או כאשר הגולש מבקש לעזוב את האתר.
ככה נראה פופ-אפ שמכסה רק חלק מהמסך.
לעומת זה, יש פופ-אפים שחוסמים את המסך כולו.
הנה דוגמה לפופ-אפ כזה.
במקרה שהפופ-אפ חוסם את כל המסך, כדאי שיהיה ברור איך אפשר לסגור אותו.
במקרה הזה הם השתמשו בשני כפתורים בצבעים מנוגדים. אבל בחלק מהפופ-אפים יופיע X בולט בצידו העליון של החלון.
יש כמה שירותים שמאפשרים ליצור פופ-אפים מעוצבים לאתר, כמו OptinMonk או OptinMonster. אבל גם חלק ממערכות ניהול רשימת התפוצה (כמו רב-מסר לדוגמה) מאפשרת ליצור דרך הממשק שלהן פופ-אפים.
אחד מהשכלולים הגדולים בתחום הפופ-אפים הוא Exit Intent. כלומר, חלון שקופץ רק שהגולש מתכוון לעזוב את העמוד. ברגע שהגולש מתקרב עם העכבר לסגירת החלון, קופץ הפופ-אפ עם הצעה כלשהי.
הנה דוגמה לפופ-אפ שהופיע לי כשניסיתי לצאת מאתר כלשהו.
מה שמגניב הוא שהוא מציע להירשם לרשימת התפוצה בשני שלבים. בשלב הראשון, מופיעה שאלה כלשהי…
ורק ברגע שהגולש עונה על השאלה, מופיע טופס ההרשמה או נעלם הפופ-אפ.
ככה נראה החלון אחרי שעניתי ‘לא’…
זאת דרך נעימה יותר להציג את מגנט הלידים שלך לגולשים מבלי להפריע להם לצרוך את התוכן שבגללו הם הגיעו לאתר.
הטכניקה הזו פותחה לאחר שגוגל החליטה לשנות את המדיניות שלה לגבי חלונות קופצים באתר.
הנה קישור למאמר בנושא חלונות קופצים במובייל והגישה של גוגל לנושא.
בתוך מאמרים בבלוג: ברוב המקרים, לא נשים טופס הרשמה גלוי במאמר, אלא נשתמש בתמונה שמקפיצה פופאפ או מובילה לדף נחיתה שבו אפשר להירשם למגנט הלידים.
הנה דוגמה לבאנר מעוצב שמופיע בתוך האתר xosarah.com. ברגע שלוחצים עליו מגיעים לדף נחיתה.
המתקדמים מבינכם יכולים להפוך את התמונה ל-Gif (קובץ שמציג סדרה של תמונות מתחלפות). הסיבה להשתמש ב-Gif היא כדי למשוך יותר תשומת לב מהגולש שקורא את המאמר.
הנה דוגמה למאמר שבו מופיע Gif כזה. כדי ליצור את זה, פשוט לקחתי מספר תמונות והפכתי אותם ל-Gif בעזרת אתר gifmaker.me.
וכמובן חשוב לשים קישור להרשמה לרשימת התפוצה בסוף המאמר.
ככה קורא שצרך את כל התוכן, מצא שהתוכן רלוונטי עבורו ונהנה, ירצה לקבל מכם עוד עדכונים על תכנים במייל.
במקרה כזה, חבל לפספס את ההזדמנות לצרף אותו לרשימת התפוצה.
בעמוד האודות: אחד העמודים הפופולריים ביותר בכל אתר הוא עמוד האודות.
ובגלל שהרבה גולשים שמתעניינים בשירות או במוצר שלכם נכנסים לדף האודות כדי ללמוד מי אתם, כדאי להשתמש בדף הזה בתור מקום נוסף להציע לגולשים להצטרף אל רשימת התפוצה שלכם.
ככה לדוגמה נראה עמוד האודות באתר של Neil Patel.
יש סרטון שמספר את הסיפור שלו ומתחתיו כפתור שמעביר את הלקוח תהליך שיווקי מעניין.
ניל פטל הוא משווק על, ואני לא רומז שאתם חייבים להעביר את הלקוח תהליך כמו שהוא הכניס לעמוד האודות שלו.
גם לשים טופס הרשמה פשוט לרשימת התפוצה, יכול לעבוד מעולה.
נסו את זה וספרו לנו על התוצאות.
סרגל צד – Side Bar: לרוב האתרים ובייחוד לבלוגים יש מבנה של שני שליש תוכן ושליש סרגל צד. בחלק של התוכן ניתן לראות כתוכן משתנה כמו פוסטים ומאמרים.
אבל בסרגל הצד אפשר למצוא דברים קבועים כמו לדוגמה קישורים לרשתות חברתיות, רשימת הפוסטים הפופולאריים ביותר וכמובן, טופס הרשמה.
וזה לא במקרה… סרגל צד הוא אחד המקומות הטובים והפשוטים ביותר למקם טופס הרשמה לרשימת התפוצה שלך.
רוב המערכות לניהול רשימות תפוצה מספקות טופס הרשמה אותו ניתן להטמיע באתר בקלות.
הנה דוגמה לטופס הרשמה פשוט, שמופיע בסרגל הצד באתר Optinmonster.
והנה דוגמה לטריק מגניב שאפשר לעשות עם סרגל צד כדי להגביר את ההרשמות לרשימת התפוצה.
בזמן כתיבת המאמר, זה מה שמופיע באתר המעבדה לשיווק דיגיטלי.
בשלב הראשון אפשר לראות באנר גדול עם כפתור בולט.
אבל רק כשלוחצים עליו נפתח פופאפ עם טופס הרשמה, כמו בתמונה למטה.
טיפ חשוב: בהרשמה בשני שלבים, חשוב לשמור על הלימה בין הצבעים וההצעה, כדי לא לבלבל את הגולשים. כלומר, אם הם לחצו על כפתור אדום בסרגל צד עם רקע לבן עם הצעה למגנט לידים מסוים… הפופאפ שקופץ צריך להיות דומה בצבעים ועם כותרת דומה (אולי קצת מפורטת יותר) שמכילה את אותה הצעה.
אפשר ליצור טפסי הרשמה למיקום בסרגל הצד, בכל תוכנת דיוור כמו רב-מסר או Mailchimp.
אפשר גם להעזר בתוספים חיצוניים כמו Optin Forms שמתאימה לאתרי וורדפרס.
סרגל עליון צף Hello Bar: נכנסתם בעבר לאתר וראיתם מין פס צבעוני בראש העמוד? יכול להיות שהפס הזה אפילו נשאר בראש האתר בזמן שגללתם את הדף למטה… הסרגל הזה נקרא Hello Bar.
הוא קיבל את שמו כי המטרה להמצאתו הייתה לברך את הגולשים שמגיעים לאתר. אבל, עם התקדמות השיווק באינטרנט, Hello Bar הפך לעוד דרך להציע לגולשים שהגיעו לאתר להצטרף לרשימת התפוצה.
יש Hello Bar שלחיצה עליו תעביר את הגולשים לדף הנחיתה או תקפיץ פופאפ. יש אחרים שמאפשרים להירשם ישירות עליו.
הנה דוגמה של Hello bar שמכיל תיאור וכפתור. כל מי שילחץ עליו, יעבור לדף נחיתה שיאפשר לו להירשם לקבלת מגנט הלידים.
הנה דוגמה אחרת, Hello bar שמכיל טופס הרשמה גלוי למגנט הלידים.
זאת דרך נפוצה מאוד לאסוף לידים כי Hello bar הוא בולט מאוד, ויש חלק שכלל לא ניתן לסגור או להעלים. עם זאת, זאת דרך שלא מפריעה יותר מידי לגולש לקרוא את התוכן באתר.
הנה כמה תוספים שיאפשרו לכם ליצור Hello bar להטמעה באתר שלכם.
4. הרשמה בזמן תשלום בחנות אינטרנטית
בזמן רכישת מוצר בחנות אינטרנטית, הלקוח בדרך כלל מתבקש למלא את כתובת האימייל כחלק מתהליך הקניה.
דרך טובה לבנות רשימת תפוצה היא להוסיף בעמוד התשלום טקסט המאשר קבלת אימיילים שיווקיים ומבצעים.
הנה דוגמה לבקשה לצירוף לרשימת תפוצה ואישור משלוח מיילים, שמופיע בעגלת הקניות באתר Hoodies.
את תיבת הסימון (מאשר או לא מאשר) כדאי להשאיר מסומנת כברירת מחדל, כי מעט אנשים טורחים להוריד את הסימון.
בשיטה הזו אפשר לבנות רשימת תפוצה של לקוחות מדויקים הרבה יותר שכבר קנו משהו מכם.
זה עושה אותם רלוונטיים הרבה יותר להצעות שלכם מכל נרשם שלא רכש מכם משהו בעבר.
5. בקבוצות פייסבוק של קהלים מתאימים
ישנן קבוצות פייסבוק סגורות המאפשרות מפעם לפעם לפרסם מסרים שיווקיים. זאת הזדמנות טובה לפרסם קישור להצטרפות לרשימת התפוצה שלכם.
כל קבוצה וימי הפרסום המאושרים שלה. הנה דוגמה לקבוצה שמאשרת פרסום רק בימי שני וחמישי.
אבל כמו שהזכרנו בהתחלה, כדאי שיהיה תמריץ כלשהו להרשמה.
אז לפני שאתם רצים לפרסם פוסט, חשבו מהו מגנט הלידים שתציעו בתמורה לכל מי שיירשם.
אני חייב לציין זאת דרך פחות מומלצת לאיסוף נרשמים לרשימת התפוצה, מאשר פרסום ממומן.
הסיבה לכך היא שבד״כ הנרשמים שמגיעים מקבוצות כאלו הם פחות איכותיים. ובחלק מן הקבוצות אנשים בעיקר מפרסמים ולא קוראים את הפרסומים של אחרים.
מה שנקרא ׳קבוצות ספאם׳.
אבל אתם בהחלט מוזמנים לנסות בעצמכם ולשתף אותנו אם מצאתם קבוצות איכותיות לפרסום.
6. קישור בחתימת האימייל
כמו שהזכרנו מקודם, כנראה שכמעט כל לקוח פוטנציאלי שלכם משתמש בדיוור אלקטרוני ומתכתב בעזרת מיילים.
דרך טובה לצרף עוד נרשמים היא לשים קישור להרשמה לרשימת התפוצה בחתימת המייל שלכם.
ככה נראית החתימה בסוף כל מייל שאני שולח.
זאת דרך מעולה לעודד אנשים שאתם נמצאים איתם בקשר להפוך לנרשמים ולהמשיך לעשות להם שיווק במייל.
ואם אתם מציעים מגנט לידים מושך, יש סיכוי טוב שהם אפילו יעבירו את המייל לאנשים נוספים שההצעה שלכם יכולה לעזור להם.
ככה תיהנו מהפצה וירלית של מגנט הלידים ותצרפו עוד נרשמים לרשימת התפוצה ללא תשלום.
7. הנעה לפעולה בסרטוני וידאו
אם אתם משווקים בעזרת סרטוני וידאו, אל תפספסו את ההזדמנות הזו!
בדיוק כמו שמציעים לצופים להירשם לתזכורות על סרטונים בי וטיוב בסיום הסרטון, ככה אפשר להציע להם להצטרף גם לרשימת התפוצה.
כדי לעשות את זה בערוץ YouTube לדוגמה, אפשר לצרף קישור מתחת לסרטון שמוביל לדף נחיתה להרשמה לרשימת התפוצה.
ככה זה נראה באחד מהסרטונים שנמצאים בערוץ היוטיוב שלנו:
אם אתם מפרסמים סרטונים בפייסבוק, צרפו קישור להרשמה בתוך הפוסט עצמו.
ראו את הקישור להרשמה לרשימת התפוצה, שמופיע באחד מהסרטונים הכי פופולריים שלנו בפייסבוק.
אני מקווה שכבר הבנתם, אנחנו לא סתם מבקשים מהם להירשם אל רשימת התפוצה, אלא מציעים להם מגנט לידים בתמורה.
במקרה הזה, אנחנו מציעים לצופי הסרטון להוריד את המדריך החינמי שלנו שנקרא "ארגז הכלים שלנו לשיווק דיגיטלי".
לא רוצים לחכות לסוף הסרטון כדי להציע להם להירשם?
עכשיו יש אפשרות להקפיץ טופס שמופיע ישירות על גבי התוכן, אפילו באמצע סרטון וידאו.
האופציה הזו זמינה למי שבוחר לארח את הסרטונים שלו בעזרת שירות אירוח ווידאו של חברת WISTIA.
השירות חינמי עד שלושה סרטונים והמערכת מתממשקת למספר מערכות דיוור אלקטרוניות מובילות.
אם אתם רוצים לעשות את זה ליותר משלושה סרטונים, תצטרכו להיפרד מסכום של 99$ לחודש וצפונה.
אבל אם יש לכם כמה סרטונים באתר שמקבלים הרבה צפיות, יכול להיות שזה שווה את ההשקעה.
מכירים עוד דרכים להגדיל את רשימת התפוצה?
אשמח אם תשתפו אותי לשתף אותנו בתגובות.
מוכנים להתחיל בבניית רשימת תפוצה משלכם?
אחרי שנחשפתם לשמונה סיבות מעולות לעשות שיווק במייל…
ואחרי שגיליתם את שבע הדרכים האפקטיביות ביותר לאיסוף נרשמים אל רשימת התפוצה שלכם…
אני מאמין שכבר מדגדג לכם להתחיל בבניית רשימת התפוצה שלכם.
אבל רגע לפני חשוב שתזכרו משהו.
כדי לעודד יותר אנשים להירשם, אתם חייבים להציע תמריץ כלשהו.
אנחנו מציעים שתתחילו עם מגנט לידים פשוט כמו לדוגמה מדריך חינמי.
וכדי לעזור לכם ליצור במהירות את המדריך החינמי שלכם, הכנתי לכם מתנה קטנה…
7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי.
כל תבנית מכילה עיצוב ייחודי לכריכה, תוכן עניינים, עמודי תוכן ודף הנעה לפעולה.
רק לצקת את התוכן שלכם פנימה ואתם מוכנים לצאת לדרך.
אני נותן את זה במתנה כי אני זוכר כמה זמן אני בזבזתי בניסיון לעצב את המדריך החינמי הראשון שלי.
אני לא רוצה שזה יקרה לכם.
אז 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי ושבע התבניות המעוצבות ליצירת מדריך חינמי כבר אצלכם.
תכלס, גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר.
אז לחצו על התמונה והורידו אותם למחשב עכשיו.