צריכים יותר לקוחות? רוצים לבנות רשימת תפוצה ענקית? יוצאים לקמפיין איסוף לידים? גלו 10 דרכים ליצור מגנט לידים – הסוד שהופך תנועה קרה של גולשים ללידים חמים שרק מחכים לקנות.
12,452 לידים (פרטים של לקוחות פוטנציאליים)…
זה מה שהמדריך הזה יצר עבורנו רק בשנה האחרונה!
המדריך הזה הוא סוג של מגנט לידים.
מגנט לידים יכול להיות המפתח לקמפיין לידים מוצלח או לגרום לניסיון איסוף לידים שלכם להיכשל ולזרוק את תקציב הפרסום הפח.
מגנט לידים הוא גם שלב חשוב במשפך השיווק שלכם, אבל על זה נדבר בהמשך.
אם אתם מוכרים מוצרי מידע, אני מניח שנתקלתם ברעיון של מגנט לידים.
אבל האמת היא שמגנט לידים שבנוי לפי העקרונות שאסביר כאן יכול להיות אפקטיבי ביותר בכל סוג של עסק.
וגם אם לא שמעתם בעבר את הביטוי "מגנט לידים", יש סיכוי טוב שנתקלתם באחד בעבר ובטח נרשמתם להורדת מדריך חינמי או לצפיית בסדרת סרטונים.
הסיבה שבגללה מגנטי לידים מאוד נפוצים בשיווק דיגיטלי היא כי זה פשוט עובד מעולה!
אז אם אתם מתקשים למשוך לידים לעסק שלכם, משלמים המון כסף עבורם או שיש לכם מגנט לידים שלא מספק את הסחורה כמו שצריך – המאמר הזה יראה לכם איך לייצר מגנט לידים מעולה שיגדיל את רשימת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם במהירות ויקטין את העלות לליד במאות אחוזים.
מה זה מגנט לידים?
מגנט לידים – שם עצם – סוג של "שוחד אתי" שלא ניתן לסרב לו, שמציע ללקוח פוטנציאלי פיסה ספציפית של ערך או ידע, תמורת פרטי הקשר שלו (בד"כ רק כתובת דואר אלקטרוני).
למגנט לידים יש מטרה אחת ברורה: למקסם את מספר הלידים שנחשפים לשאר ההצעות לאורך משפך השיווק שלכם.
איך משתלב מגנט לידים במשפך השיווק
משפך שיווק הוא המסלול שלקוח עובר בין ההצעות השונות בעסק שלכם, ממוצרים או שירותים שניתנים בחינם ועד ליקרים ביותר שאתם מוכרים.
מגנט לידים הוא בד"כ השלב הראשון במשפך בשיווק והפתח להצעות הבאות שלקוח פוטנציאלי ייחשף אליהם.
(או שני, אחרי שלב הדלת הפתוחה – שזה תוכן שמפיצים באינטרנט באופן חופשי, כמו המאמר הזה לדוגמה.)
מגנט לידים לא מכניס עבור העסק כסף בצורה ישירה. אבל אל תטעו…
למרות שאין סכום כסף שמחליף ידיים, זאת עסקה לכל דבר. ולעתים קרובות, זאת העסקה הראשונה שתהיה לכם עם לקוח פוטנציאלי.
אבל אם תשתמשו בו בצורה נכונה, זה יהיה אחד האלמנטים החשובים ביותר בעסק שלכם.
בגלל זה כל כך חשוב שמגנט לידים יספק ערך ממשי ללקוח. המאמץ שאתם משקיעים ביצירת מגנט הלידים ישלם דיבידנדים לכל אורך משפך השיווק.
במאמר הבא תקבלו דוגמאות לעשרה סוגים שונים של מגנטי לידים.
אבל קודם כל, בואו נבין למה צריך מגנט לידים…
אם זה לא היה ברור עד עכשיו.
למה צריך מגנט לידים?
יותר מ-95% מהלקוחות שמגיעים לאתר שלכם, לא יקנו שום דבר בביקור הראשון (לפי אתר conversionxl).
הם סתם משוטטים, עדיין בשלב החיפוש או לא לגמרי בטוחים שהם מוכנים לקנות את מה שאתם מציעים.
תלוי בסוג מוצר או השירות שאתם מציעים, לבנות אמון וליצור מערכת יחסים עם הלקוח, יכול לקחת הרבה זמן.
אז אם אנחנו יודעים שהרוב המוחלט לא יקנה משהו בפעם הראשונה שהם נחשפים לעסק שלכם, למה לנסות לדחוף להם את זה שוב ושוב? זה רק יבריח אותם יותר מהר.
במקום זה, כדאי לנסות לקבל מהם את כתובת המייל ולהתחיל לבנות מערכת יחסים.
יש משפט מוכר בשיווק שאומר "הכסף נמצא ברשימה".
אז במקום לפספס את רוב הלקוחות הפוטנציאליים, בואו ננסה לאסוף אותם לרשימת התפוצה.
זה יאפשר לנו לתקשר איתם ולשלוח להם הצעות שוב ושוב, בלי להיות תלויים באף מקור תנועה חיצוני.
שינוי הסטטוס ממבקר אקראי לנרשם לרשימת התפוצה יוצר את האפקט הפסיכולוגי של ״רגל בדלת״.
אפקט זה אומר שאנשים שעשו פעולה קטנה בכיוון כלשהו, נוטים לעשות עוד פעולות באותו כיוון.
אפשר לראות דוגמה מעולה לאפקט הזה בפעולה, בסרטון הבא.
חבורה של סטודנטים יצאה לבדוק האם לגרום לאנשים זרים למסור מרצון את מספר הטלפון שלהם, אם יבקשו מהם לעשות פעולות קטנות יותר כמו ללחוץ יד, לגעת באף שלהם ולהצטלם.
אחרי זה הם בדקו מה קורה אם פשוט מבקשים מאנשים למסור את הטלפון שלהם, בלי שלבים מקדימים.
מה קרה לדעתכם?
כמעט 100% מהאנשים שביצעו כמה פעולות קטנות לפני, מסרו את מספר הטלפון שלהם בלי ויכוח. מצד שני, אנשים שהם ביקשו מהם את מספר הטלפון שלהם, בלי השלבים האלו, ניסוי להתחמק מהם במהירות ולא מסרו את הטלפון שלהם.
בגלל זה, לגרום לאנשים להירשם לקבלת מגנט הלידים ולהיכנס לרשימת התפוצה, זה הצעד הראשון אל עבר רכישה של מוצר או שירות כלשהו.
מהירות בניית הרשימה הזו תלויה בעד כמה מגנט הלידים נראה מושך עבור הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
- מגנט לידים גרוע ולא מושך = קצב הרשמה נמוך והוצאה כספית גבוהה על כל ליד.
- מגנט לידים בעל מושך בעל ערך = קצב הרשמה מואץ ועלות נמוכה מאוד לכל ליד.
(הערה: מוכנים ליצור מגנט לידים משלכם? הדרך הטובה ומהירה ביותר לעשות את זה היא ליצור מדריך חינמי ולהציע אותו בתמורה לכל נרשם. והנה קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)
איך להפוך תנועה קרה ללידים חמים
אם תבנו את מגנט הלידים שלכם בהתאם להוראת שתקבלו במאמר הבא, הוא יכול להפוך אפילו תנועה "קרה" ללידים חמים.
(כשאני אומר תנועה קרה הכוונה לאנשים שלא שמעו עליכם או ביקרו באתר שלכם מעולם.)
במקרה של פרסום לתנועה קרה (לדוגמה קמפיין פייסבוק לקהל חדש) צריך לחמם את הלקוחות, לפני שמציעים להם לקנות משהו.
זה בדיוק מה שמגנט הלידים עושה – הוא מאפשר לאנשים להכיר אתכם, להתרשם מהידע והמומחיות שלכם, להרגיש חיבור אליכם ואז לבטוח בכם מספיק כדי לרכוש מכם.
התהליך הזה חשוב במיוחד במכירה באינטרנט, כשאין מגע ישיר או אישי בין מוכר לקונה.
גולשים שעברו תהליך כזה – השאירו פרטים להורדת מגנט לידים ואחרי זה התעניינו במוצר או בשירות שלכם ובשלים לקנות, נקראים "לידים חמים".
איך לספק ללקוח את מגנט הלידים?
מגנט הלידים מוצע לגולש בדף אינטרנטי שנקרא ׳דף נחיתה׳.
הדף הזה נוצר כדי להפוך תנועה קרה ללידים.
כמו שאתם רואים בתמונה, דף הנחיתה לא חייב להיות מפואר או מפורט יותר מידי.
כשלוחצים על הכפתור הכתום, קופץ חלון שבו הגולש מתבקש לרשום את כתובת האימייל שלו.
ברגע שהוא עושה זאת, הוא נרשם כליד ברשימת התפוצה שלנו ומקבל בתמורה את מגנט הלידים שהבטחנו לו.
ברגע שהגולש מילא את הפרטים שלו בדף הנחיתה, הוא עובר לדף נוסף, שניתן לקרוא לו בשם 'דף תודה'.
בדף התודה, הגולש מקבל אישור על הפעולה שעשה והודעה שמגנט הלידים נשלח לכתובת האימייל שמסר.
אבל יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות בדף התודה.
לדוגמה, להציע מוצר או שירות נוסף וכך להניע את הגולש להתקדם לשלב הבא במשפך השיווק. כלומר, להפוך מליד ללקוח.
או פשוט לספק את מגנט הלידים עצמו.
מהו מגנט לידים לא טוב?
לפני שאני אחלוק אתכם דוגמאות למגנטי לידים טובים…
חשוב שתראו כמה דוגמאות למגנטי לידים לא טובים ותבינו למה הם לא טובים.
זה יעזור לכם להימנע מבזבוז זמן, כסף ואנרגיה.
דוגמה למגנט לידים כושל #1
אמרנו מקודם שמגנט לידים צריך לספק פיסה ספציפית של ערך או ידע ללקוח.
הבעיה הרשמה לניוזלטר לא נותנת שום תועלת מידית ללקוח…
ואם חשבו על זה, כמה אנשים באמת רוצים לקבל עוד מיילים לתיבת האינבוקס העמוסה שלהם?
אני לא מכיר הרבה כאלו.
בדוגמה הזו אנחנו רואים הצעה להירשם לניוזלטר, ולראות את כל הבתים הכי יפים ולהתעדכן בטרנדים הכי חמים. מה זה בדיוק אומר? זה מאוד כללי ולא ממוקד.
הצעה כזו יכולה אולי (ואני מדגיש את המילה אולי) לגרום לגולשים הנאמנים ביותר של האתר להצטרף לרשימת התפוצה…
אבל אין שום סיכוי שההצעה הזו תהפוך גולשים מתנועה קרה (כמו דרך פרסום ממומן בפייסבוק) לנרשמים.
וזה המבחן האמיתי של מגנט לידים ברמה גבוהה.
שימו לב, אני לא אומר לא לשלוח ניוזלטר. אתם בהחלט צריכים לשלוח ניוזלטר.
הוא רק צריך להיות בהמשך למגנט הלידים ולא מגנט הלידים עצמו.
דוגמה למגנט לידים כושל #2
במקרה הבא הם לא רק משתמשים בהרשמה לניוזלטר בתור מגנט לידים. הם גם מבקשים מהגולשים למלא 12 שדות!
נכון שחובה למלא רק 3 שדות…
אבל רק המראה של הטופס הזה ירחיק גולשים מהרשמה לרשימת התפוצה כמו מאש.
כמעט במאה אחוז מהמקרים, השדה היחיד שנבקש מהגולש למלא כדי לקבל גישה למגנט הלידים, הוא כתובת האימייל שלו.
ברוב המקרים, כל שדה נוסף שתבקש מהגולש למלא, פוגע באחוזי ההמרה.
חשבו על כל שדה שאתם מבקשים מהגולש למלא, כמשוכה שאתם מבקשים ממנו לקפוץ.
לקריאה נוספת, לחצו כאן למאמר מקיף של חברת Hubspot, שבחנה את השפעת כמות וסוג השדות על אחוזי ההמרה.
דוגמה למגנט לידים כושל #3
אם היינו בשנת 2005, אז אולי ׳קורס שיווק באינטרנט׳ היה מגנט לידים מפתה.
אבל כיום, כשרוב הגולשים נתקלו בסוג מסוים של שיווק באינטרנט, ההצעה הזו פשוט לא מספיק טובה.
ככל שרמת המודעות של קהל היעד עולה, כך גם מגנט הלידים צריך להיות ספציפי יותר.
חוץ מזה… הלקוח הפוטנציאלי שלכם לא רוצה לעבור קורס אינטרנטי של 20 שבועות, לקבל סדרה של טיפים במשך חודשיים או סתם מידע כללי.
תמיד תזכרו שהלקוח רוצה לפתור בעיה או להשיג תוצאה כלשהי. אז לפני שאתם קופצים ליצור מגנט לידים עצרו וחשבו, מה היא הדרך המהירה והקצרה ביותר שאני יכול לעזור ללקוח להשיג את מה שהוא רוצה.
דוגמה למגנט לידים לא טוב #4
הרבה אנשים חושבים שחודש מתנה או תקופת ניסיון זה מגנט לידים… אבל זה לא.
לתת תקופת ניסיון זה כמו להגיד, תן לי את הפרטים שלך ואני אתן לך גישה זמנית למשהו. אבל אין תועלת אמתית בקבלת גישה זמנית.
חוץ מזה, כולם מבינים שמי שנותן חודש מתנה אם רוכשים 3 חודשים עושה את זה בשביל המכירה, לא כי הוא באמת מוכן לתת ערך אמתי.
ומגנט לידים טוב צריך לתת ערך אמתי.
ועכשיו בואו נראה דוגמה למגנט לידים מעולה.
דוגמה למגנט לידים מעולה
אחד ממגנטי הלידים הממירים ביותר של המעבדה לשיווק דיגיטלי, הוא מדריך קצר בשם" פוסטים שמוכרים בפייסבוק".
הסיבה העיקרית שמגנט הלידים הזה עובד לנו כל כך טוב, זה כי הוא ספציפי מאוד!
(שזה כנראה העיקרון החשוב ביותר ביצירת מגנט לידים.)
אסור שמגנט הלידים יהיה מעורפל, כללי או רחב מידי. מגנט לידים יהיה הכי אפקטיבי אם הוא פותר בעיה ספציפית או נותן תוצאה ספציפית לפלח שוק ספציפי.
בגלל זה מגנט לידים לא חייב להיות ארוך, מושקע או לגזול מכם חודשים כדי לכתוב או לצלם.
אז אם אתם מאלה שחושבים שמגנט לידים זה רק סדרת סרטונים ארוכה ומושקעת או ספר עם עשרות או מאות עמודים… טוב שאתם קוראים את המאמר הזה, כי זאת טעות חמורה.
מכל הניסויים שעשינו גילינו, שככל שמגנט הלידים ממוקד יותר – הוא ימיר יותר טוב גולשים ללידים.
סיבות נספות שהמדריך "פוסטים שמוכרים בפייסבוק" עובד טוב הם שהוא נותן המון ערך ופותר כאב גדול של קהל היעד. הוא מלמד מה הם הפוסטים האפקטיביים ביותר בפייסבוק ואיך כותבים אותם בצורה שתשיג את המטרה.
בנוסף, הוא קצר, ממוקד ומאוד נוח לקריאה ויישום, מה שמאפשר לצרוך אותו במהירות. חוץ מזה, היה די קל וממש מהיר לכתוב אותו.
אוקיי, עכשיו שהבנו מה זה מגנט לידים גרוע ומהו מגנט לידים טוב…
בואו נראה 10 סוגים של מגנטי לידים שאתם יכולים לייצר.
(הערה: מוכנים ליצור מגנט הלידים משלכם? הדרך הטובה ומהירה ביותר לעשות את זה היא ליצור מדריך חינמי ולהציע אותו בתמורה לכל נרשם. והנה קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)
10 הסוגים הנפוצים ביותר של מגנטי לידים
בתחילת הדרך שלי כבעל עסק היה יכול לקחת לי חודשים לייצר מגנט לידים.
אבל לא עוד!
ברגע שהבנתי שמגנט לידים לא חייב להיות סדרת סרטונים ארוכה, שלוקחת עשרות שעות לצלם (ועולה אלפי שקלים אם הולכים לצלם מקצועי), דברים הפכו לקלים ומהירים הרבה יותר.
אולי קשה לכם להאמין לזה כי אתם רואים ברחבי הרשת מגנטי לידים מושקעים ומקצועיים… או אולי אתם אומרים לעצמכם "איך אוכל לייצר משהו ברמה כזו?" ואז אתם נרתעים ונתקעים.
האמת היא שליצור מגנט לידים מעולה לא חייב להיות קשה או מסובך. זה גם לא חייב לגזול הרבה זמן או לעלות הרבה כסף.
מסתבר שיש עוד סוגים של מגנטי לידים שיעשו את העבודה לא פחות טוב (ולפעמים אפילו יותר).
הנה 10 סוגים של מגנטי לידים והסבר קצר למה הם עובדים.
את רובם אפשר להכין לבד בבית, כך שיראו מקצועיים ויתנו המון ערך לכל מי שצריך אותם.
מגנט לידים #1 – מדריך חינמי / דו"ח מיוחד
קפיטליס
מה זה: קפיטליס היא חברה שמלווה משקיעים ברכישת דירה בארה"ב. הם מציעים כמגנט לידים דו"ח מיוחד, שמגיע בתור קובץ PDF, המדריך את הקורא איך להשקיע בצורה נבונה בנדל"ן בארה"ב ואיך להימנע מטעויות נפוצות.
איך זה עובד: מדריכים ודו״חות הם אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מגנט לידים. היתרון הוא שהם מכילים לרוב רק טקסט ואפשר לשלוח אותם ללקוח בקלות ובחינם באופן דיגיטלי.
אם אתם הולכים להשתמש בפורמט כזה של מגנט לידים, שימו לב לא לעבור על חוק הספציפיות. כשמומחה בתחום כלשהו מתחיל לכתוב על נושא שהוא בקיא בו, יש לו נטייה להרחיב ולהעמיק. אז אל תתפתו, שמרו עליו קצר ומכוון לצריכה מהירה
למה זה עובד:
- מספק ידע חדש, כלים ודרכי פעולה מומלצות.
- מפעיל צורך אנושי בסיסי – להימנע מכאב (הפסד כספי).
- קהל היעד סופר-ספציפי – אנשים שמתכננים להשקיע בנדל"ן בארה"ב.
- ספציפיות – כלים לתחום השקעות מסוג נדל"ן בארה"ב בלבד.
מגנט לידים #2 – תבניות
המעבדה לשיווק דיגיטלי
מה זה: אחד ממגנטי הלידים המגניבים שיצרנו במעבדה לשיווק דיגיטלי הוא: 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. זאת "קולקציה" של קבצי פאוורפוינט, מעוצבים בצורה מקצועית על ידי גרפיקאית, שמכילים את המבנה של מדריך חינמי.
הכותב צריך רק לעקוב אחרי המבנה של של המדריך ולעשות העתק-הדבק של התוכן שלו אל תוך התבנית. את הקובץ שמתקבל שומרים כקובץ PDF ויש לכם מדריך חינמי. ככה המשתמש מקבל מדריך מעוצב שמשדר מקצועיות והשקעה רבה, שמוכן לשימוש ולמשלוח לנרשמים.
איך זה עובד: תבנית היא כל דבר שמספק מתווה שהמשתמש רק צריך למלא בו את התוכן שלו. זה יכול להיות למשל תבנית של שיחת מכירה, או תבנית לתסריט של קליפ שיווקי.
למה זה עובד:
- נותן מענה לצורך של הרבה בעלי עסקים ותוצאה סופית שרצויה ללקוח, יצירת מגנט לידים מסוג מדריך חינמי.
- מספק קיצור דרך משמעותי בתכנון המדריך בעזרת מבנה מוכן של התוכן
- בעל ערך נתפס וערך כספי גבוה. העיצוב המקצועי אכן עלה לנו כסף ואנחנו נותנים אותו כאן במתנה
- קל להורדה ולשימוש, מוכן לצריכה מידית.
(אגב, אם אתם כבר פה, אולי תרצו כבר להוריד את התבניות המעוצבות האלו כדי ליצור מדריך חינמי משלכם. לחצו כאן להורדה.)
מגנט לידים #3 – צ'קליסט
בן יעבץ
מה זה: יצרתי לעצמי צ׳קליסט לכתיבה שיווקית שמכיל 13 צעדים לשיפור כל טקסט השיווקי. הוא מאפשר ממש לעבור ולסמן בכל תיבה האם האלמנט נכלל או לא.
הצ'קליסט ממש עזר לי לשפר את דפי המכירה שאני כותב, אז חשבתי שיהיה נחמד לחלוק אותו עם הקהל העוקבים שלי. והוא באמת היה אחד ממגנטי הלידים הכי מוצלחים שיצרתי.
איך זה עובד: מדובר במגנט לידים בצורת טקסט, אבל שונה ממדריך חינמי או דו״ח מיוחד. הוא לעיתים קרובות קצר מאוד (יש כאלו באורך דף אחד שהם מאוד מוצלחים).
צ'קליסט הוא "רשימת תכולה" של כל המרכיבים שאנחנו צריכים לכלול, או הצעדים שאנחנו צריכים לעשות, כדי להשלים בהצלחה משימה כלשהי. תפקידו לעזור לנו להימנע מטעויות ולזכור את כל הדברים החשובים להשגת המטרה שלנו.
למה זה עובד:
- ממוקד וסופר-ספציפי.
- מיועד לקהל יעד ספציפי.
- נתפס כמשהו מהיר לצריכה וליישום – ולכן ממיר מעולה.
- עוסק בדבר אחד מרכזי – מרכיבי הטקסט השיווקי.
- בעל ערך נתפס גבוה.
מגנט לידים #4 – מפת חשיבה
Jeff Walker
מה זה: משווק אמריקאי בשם ג’ף ווקר, מציע בתור מגנט לידים מפת חשיבה שבה הוא מפרק תהליך השקת מוצר חדש לצעדים קטנים, ברורים ומעשיים.
לאחר ההרשמה מקבלים מסמך עם מפת חשיבה, כמו בתמונה, שמחולקת לעוד מפות חשיבה קטנות שמפרטות כל אחד מהשלבים השונים יותר לעומק. לנרשמים הוא נותן את התרשים גם כ-PDF ובליווי סרטון הסבר בווידאו. (אבל זה בסדר אם תתנו רק מפת חשיבה.)
איך זה עובד: מפות חשיבה הופכות תהליך או נושא מורכב למשהו שאפשר להבין בקלות. קל מאוד להכין אותן כי הן לא דורשות להיכנס ליותר מידי פרטים ובדרך כלל מכילות רק ראשי פרקים.
כשיוצרים מפת חשיבה, אני ממליץ להשתמש בתוכנה כמו MindMeister. זו תוכנה ליצירת מפות חשיבה שעובדת בשיטת Drag-and-Drop, מה שממש מקל על היצירה גם אם אין לך ניסיון קודם עם מפות חשיבה.
למה זה עובד:
- סופר-ספציפי ומדבר לקהל ספציפי על תוצאה סופית רצויה.
- נותן סיפוק מיידי ומאפשר צריכה מהירה.
- מאפשר לנרשמים להעתיק את התהליך למוצר שלהם ולכן בעל ערך נתפס גבוה.
מגנט לידים #5 – ארגז כלים
Marketo
מה זה: חברה בשם Marketo, שעוסקת באוטומציה שיווקית, מציעה כמגנט לידים את רשימת הכלים הדרושים למי שרוצה להכניס אוטומציה בעסק שלו.
איך זה עובד: זה כנראה מגנט הלידים הכי פשוט שנתקלתי בו. במקום קובץ PDF להורדה, החברה יצרה מאמר עם קישורים למאמרים אחרים המלמדים על אוטומציה בעסק. אבל זה לא משנה. כי הלקוחות רואים בזה ערך, יהיו למגנט הלידים אחוזי המרה גבוהים.
החלק הכי טוב ביצירת ארגז כלים זה שאתם יכולים להפוך לשותפים (אפילייאט) של הכלים שאתם מדברים עליהם ולקבל עמלה בכל פעם שמישהו רוכש או נרשם דרך הקישור שלכם. ככה אתם יכולים לא רק לאסוף לידים, אלא גם להרוויח כסף עבור העסק שלכם.
למה זה עובד:
- זה עובד טוב כי כולם רוצים לדעת באיזה כלים המומחים משתמשים.
- נותן סיפוק מידי.
- בעל ערך נתפס גבוה.
מגנט לידים #6 – הדרכת ווידאו
המעבדה לשיווק דיגיטלי
מה זה: זאת הדרכת ווידאו על שיווק בפייסבוק שאנחנו משתמשים בה במעבדה לשיווק דיגיטלי. ההדרכה מורכבת מארבעה סרטונים על שיווק בפייסבוק (שלושה של תוכן ואחד של מכירה) באורך של 10-15 דקות.
אבל לא חייבים להתחיל משלושה סרטונים, אפשר להשתמש גם בסרטון אחד בלבד. לעלות אותו לאתר YouTube בחינם ולהטמיע בדף אינטרנט פשוט.
איך זה עובד: אם זה הגיוני ויש לך את הכישורים המתאימים, הדרכת ווידאו יכולה להיות פורמט טוב למגנט הלידים שלך. הדרכת ווידאו היא כמו מדריך חינמי, אלא שהתוכן מועבר בווידאו ומלמדת נושא שמאד רלוונטי ללקוחות.
חוץ מזה שיש להדרכת ווידאו ערך נתפס גבוה, לראות פנים של בעל העסק (או כל אחד מהצוות) עוזר לתת אמון ולבנות את המותג.
כדי ליצור את הדרכת ווידאו, אפשר לצלם את עצמך מדבר למצלמה או לסמארטפון או להשתמש בצילומי מסך בעזרת תוכנה כמו Camtasia או Screenflow (למי שמשתמש ב-mac).
למה זה עובד:
- ספציפי ועוסק בנושא אחד מרכזי.
- מדבר על תוצאה סופית שהלקוח רוצה.
- לווידאו ערך נתפס גבוה.
- הדרכת ווידאו משנה את מערכת היחסים – הלקוח שומע את קולו ולפעמים גם רואה את פניו של המרצה. הדבר מחזק את מעמדו של המרצה כאוטוריטה.
מגנט לידים #7 – קופון הנחה / משלוח חינם
נופי גונן
מה זה: כפר נופש בשם ׳נופי גונן׳ שמעודד להצטרף למועדון הלקוחות ולקבל הנחות והטבות. הם גם מציעים 10% הנחה באופן מידי לכל מי שמצטרף למועדון החברים ומזמין חופשה דרך האתר.
הם אפילו מבקשים ממך את תאריך יום הנישואין ויום ההולדת כדי שיוכלו לשלוח לך הטבות בתאריכים חשובים. אפשר לראות בתמונה שהם מוסיפים עוד כמה דברים שהופכים את מגנט הלידים שלהם למפתה ביותר. לדוגמה, קבלת חדרים מוקדמת, עזיבת חדרים מאוחרת ואפילו טיול ייחודי עם ספר מתנה.
איך זה עובד: הטבה כספית, מוגבלת בזמן או בכמות, שניתנת בתמורה למסירת פרטי הקשר. עבור אלו המוכרים מוצרים פיזיים או שיש להם חנות פיזית, קופונים, מועדון הנחות או משלוח חינם יכול להיות פורמט טוב למגנט לידים.
אם אתם בדרך כלל גובים כסף על משלוח, להציע משלוח חינם עבור השארת פרטים יכול להיות מגנט לידים מעולה. לא רק שזה יעודד אנשים להירשם לרשימת התפוצה שלכם, זה גם יכול לעודד מבקר אקראי לרכוש מכם עכשיו, כדי לא לפספס את ההטבה.
הנה דוגמה לחברה שמציעה משלוח חינם מוגבל בזמן. שימו לב לדחיפות שהם יוצרים כשהם אומרים “משלוח חינם אם תשלימו את הרכישה ב-13:13 דקות הקרובות….”
אם מישהו מגיע לאתר ומתלבט האם לרכוש או לא, משלוח חינם יכול להיות מה שיסגור את העסקה.
למה זה עובד:
- אנשים אוהבים לקבל דברים בחינם.
- אנשים נהנים לחסוך כסף מתי שרק אפשר.
- המחיר של מסירת כתובת האימייל הוא זניח יחסית לחיסכון הכספי.
- כאשר קופונים מוגבלים בזמן או לקבוצה נבחרת של אנשים, נוצרת דחיפות.
מגנט לידים #8 – שאלון אבחון
Social Triggers
מה זה: שאלון אבחון שמופיע באתר Social Triggers. ברגע שלוחצים על הכפתור הכחול, נפתחת חלונית ובה מספר שאלות שמטרתן היא לאבחן איזה סוג יזמים אתם.
ברגע שסיימתם לענות על השאלות, אתם מתבקשים להכניס את כתובת האימייל שלכם כדי לראות את תוצאות האבחון.
למה זה עובד: שאלון אבחון הוא מגנט לידים שדורש מהגולש יותר מעורבות. בדרך כלל הוא יכיל 3-10 שאלות שמטרתן לאבחן פן מסוים באישיות או בהתנהגות שלכם. התשובה ניתנת לממלאי השאלון רק לאחר מילוי פרטים.
אבל שימו לב שזה חייב להיות משהו שהלקוח הפוטנציאלי שלכם באמת מעוניין לגלות על עצמו. כמו כן, לפני שמבקשים את כתובת המייל, אפשר לשאול כמה שאלות כמו גיל, מין, מה הבעיה שהלקוח מתמודד איתה וכן הלאה.
השאלות האלו עוזרות ליצור אמון בתהליך, מקלות על הרכישה (כי אתם מרגישים שהפתרון מותאם בדיוק עבורכם) ובנוסף זה עוזר לאסוף מידע חיוני שאפשר לעשות בו שימוש בשלב השיווק.
אמנם לא פשוט לבנות שאלון אבחון כמו בדוגמה, אבל כבר עבדתי עם לקוחה בתחום ההתפתחות האישית, שבנתה שאלון כזה בעזרת Google Forms וזה עבד פשוט מעולה.
למה זה עובד:
- בני אדם הם יצורים תחרותיים. הם תמיד רוצים לדעת עוד על עצמם ולהשוות את עצמם לאחרים. שאלון אבחון הוא דרך נוספת עבורם למדוד את עצמם.
- אחרי שהגולש כבר השקיע זמן במילוי השאלון, הרוב המוחלט יכניסו את כתובת האימייל שלהם כדי לקבל את המידע על עצמם.
מגנט לידים #9 – הערכת מצב
Quicksprout
מה זה: באתר Quicksprout יש כלי אבחון טכנולוגי שמספק הערכת מצב על תקינות ויעילות אתר האינטרנט שלכם. הערכת מצב יכולה להיות מגנט לידים עוצמתי. בייחוד אם עושים אותה אונליין, מה שתורם למהירות הצריכה ולסיפוק המידי.
איך זה עובד: בשלב ראשון, אתם מתבקשים להכניס את כתובת האתר, ולתת אישור להתחבר לחשבון הגוגל אנליטקס שלכם (משם הם כנראה כבר מושכים את כתובת האימייל). כשמסתיים התהליך, מקבלים דיווח מאוד מפורט של כל הבעיות שיש לכם באתר והצעות לשיפור.
ככה נראה רק חלק קטן מהדף הזה. הדף המלא ארוך ומקיף מאוד.
כמובן שזה מגנט לידים מאוד מתקדם ואני לא מציע להתחיל בו בשלב ראשון. אבל רציתי להראות לכם דוגמה למגנט לידים מושקע ואפקטיבי ביותר.
למה זה עובד:
- נותן סיפוק מידי.
- בעל ערך נתפס גבוה וערך אמתי גבוה.
- סופר-ספציפי ללקוח וממוקד בדבר אחד ויחיד.
- מרמז לתוצאה סופית רצויה ללקוח.
מגנט לידים #10 – חומרים שיווקיים
נקודה
מה זה: קטלוגים לדוגמה, הם כנראה מגנטי הלידים הישנים ביותר ומתאימים ללקוחות שנמצאים בחיפוש פעיל אחת המוצר. בגלל זה ביקשתי מאחת הלקוחות שעבדתי איתה, סטודיו לעיצוב מתנות שיווקית, לייצר קטלוג מפורט שמכיל כמה דוגמאות למוצרי פרסום מעוצבים.
שימו לב איך הקטלוג לא מוצג רק כקטלוג, אלא כפתרון לבעיה של הלקוחות – הרצון להשיג עוד לקוחות לעסק שלהם.
איך זה עובד: מעצבים קטלוג שמכיל תיאור מפורט של המוצרים או השירותים השונים והמחירים. אם אתם מוכרים מגוון מוצרים, אבל אין לכם קטלוג מסודר, אולי זה יהיה תמריץ עבורכם להפיק אחד.
אתם אפילו לא חייבים להדפיס עותק פיזי שלו. בד"כ אורזים אותו בתור מסמך PDF, אותו אפשר להוריד למחשב באופן מידי לאחר ההרשמה בדף הנחיתה. זה עוזר להאיץ את הצריכה ולהגביר את הסיפוק המידי של הלקוחות הפוטנציאליים. ככה תוכלו רק לשלם למעצב עבור ההפקה ולחסוך כסף על הדפסה.
למה זה עובד:
- קטלוג ומחירים נותנים סיפוק מיידי לסקרנות שלנו.
- הם עונים על צורך ספציפי שיש לנו כרגע.
- הם מכוונים לצריכה מהירה ויכולים להעביר את הלקוח לשלב הקניה במהירות.
איזה סוג של מגנט לידים מתאים לעסק שלכם?
בטח אתם שואלים את עצמכם עכשיו "אבל איזה סוג מגנט לידים מתאים לעסק שלי?"
אז הכנתי לכם רשימה קצרה שמחלקת את סוגי מגנטי הלידים לתעשיות השונות.
מוצרי מידע / מומחים
הכוונה למאמנים, מטפלים, יועצים וכל אחד שמוכר את המידע שיש ברשותו.
- מדריך חינמי או דו"ח מיוחד
- תבניות
- צ'קליסט
- מפת חשיבה
- ארגז כלים
- הדרכת ווידאו
- שאלון אבחון
Ecommerce – חנות אינטרנטית
להשיג את המכירה הראשונה יכול להיות אתגר גדול. זה נכון בייחוד לחנויות קטנות שהלקוחות עדיין לא מכירים. אבל אם חווית הקנייה הראשונה תהיה חיובית, יש סיכוי גדול שהם יחזרו ויקנו שוב.
- קופון הנחה
- משלוח חינם
- חומרים שיווקיים
- מדריך חינמי שקשור לצורך שהמוצר שלך פותר או איך להשיג תוצאה טובה יותר בעזרת מה שאתה מוכר.
שירותים אישיים
סלון כלות, וטרינר, פאנצ'ריה או כל מי שמחליף חומרים ועבודה עבור תשלום.
- קופון הנחה
- מדריך חינמי או הדרכת ווידאו שמסבירה איך לבחור בעל מקצוע בתחום.
- צ'קליסט, תבניות או ארגז כלים שנותנים תוצאה ספציפית (מתכנן עיצוב הבית, מחשבון לחישוב כמות המזון לכלב, צ'קליסט לשדרוג הרכב ועוד).
SaaS – תוכנה כשירות
- הדרכת ווידאו או מדריך חינמי שקשור לצורך שהמוצר שלך פותר או איך להשיג תוצאה טובה יותר בעזרת התוכנה.
- ארגז כלים
- שאלון אבחון
- הערכת מצב
- קופון הנחה
איזה סוג של מגנט לידים הכי מלהיב אתכם?
לדעתי, הסוג הכי קל של מגנט לידים לייצר (וגם זה שמתאים לכל סוגי העסקים) הוא מדריך חינמי.
כדי לעזור לכם לייצר אחד במהירות, הכנו קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לזרוק פנימה ידע ספציפי שהקהל שלכם ממש צריך, ללחוץ על 'שמור כ-PDF' ויש לכם מדריך חינמי עיצוב מקצועי!
גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.
8 העקרונות לייצור מגנט לידים סופר-ממיר
במהלך השנים, בחנו המון מגנטי לידים במגוון נישות שונות.
מצאנו שיש 8 עקרונות שמבדילים בין מגנטי לידים טובים לפחות טובים.
1) ספציפיות: כנראה העיקרון החשוב ביותר. אסור שמגנט הלידים יהיה מעורפל, כללי או רחב מידי. מגנט לידים יהיה הכי אפקטיבי אם הוא פותר בעיה ספציפית או נותן תוצאה ספציפית לפלח שוק ספציפי.
2) הבטחה עיקרית אחת: אנשים תמיד מחפשים אחר ״גלולת הקסם״. מגנט הלידים שלכם יהיה אפקטיבי יותר אם הוא תבטיחו לספק דבר אחד מרכזי שנותן תוצאה מוגדרת.
אל תעשו את הטעות שעשו באתר wpbeginner…
אמנם הגעתם לאתר בגלל שאתם רוצים ללמוד וורדפרס. אבל להציע לכם אוסף של סרטונים, פלגאינים ומשאבים נוספים (מה זה בכלל אומר!?) בחינם, פשוט מפספס את המטרה.
מתוך כל מה שהם מציעים, הם היו יכולים להוציא דבר אחד מרכזי ולהציג אותו בתור מגנט לידים. אני בטוח שהוא ימיר טוב יותר מההצעה הכללית הזו.
3) מכוון לתוצאה סופית רצויה: הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים אחר תוצאה או פתרון לבעיה. אם אתם יכולים לברר מה בדיוק הבעיה ולענות עליה בעזרת מגנט הלידים שלכם, הלקוחות ישמחו לתת לכם את פרטי ההתקשרות שלהם ולהמשיך לשלב הבא במשפך השיווק שלכם.
אופטיקה הלפרין יודעת שאנשים רוצים לדעת האם המספר שלהם במשקפיים השתנה. אז הם מציעים בדיקת עיניים בחינם.
ככה הם יכולים לפלח את הקהל ולאסוף עוד מידע הכרחי עליהם, שבסופו של דבר יעזור להם למכירה.
4) סיפוק מידי: לפעמים יותר קשה לתת מעט מאשר לתת הרבה. אבל נסו להימנע משימוש בניוזלטרים או בקורסים שאורכם כמה ימים בתור מגנט לידים. הלקוחות הגיעו אליכם כי הם רוצים פתרון, והם רוצים את זה עכשיו!
הנה דוגמה טובה למגנט לידים שמכוון לצריכה מהירה – תכנית שיווקית בעמוד אחד.
מי שהכין את מגנט הלידים הזה מבין כנראה את הערך בצריכה מהירה של מגנט לידים. בגלל זה הוא צמצם את התוכן לעמוד אחד במקום לספק ספר שמכיל עשרות עמודים.
5) שינוי מערכת היחסים: מגנט לידים טוב הוא משנה את מערכת היחסים, מדגים את המומחיות שלכם וגורם ללקוח לרצות לעשות אתכם עסקים בעתיד.
אם תכתבו מדריך שנותן המון ערך ומגלה המון דברים קטנים שהלקוח הפואנציאלי שלכם לא היה מגלה לעולם בעצמו, יש סיכוי גדול שהוא יבחר בכם וירצה לעשות אתכם עסקים.
6) ערך נתפס גבוה: רק בגלל שזה חינם, זה לא אומר שזה צריך להיראות כמו משהו שמקבלים בחינם. אפשר להשתמש בעיצוב ברמה גבוהה, תמונות וגרפיקה, בשביל ליצור למגנט הלידים ערך כספי נתפס גבוה, במוחו של הלקוח.
שימו לב איך הצמדתי תג מחיר בגובה 97 ש״ח לצ׳קליסט לכתיבה שיווקית שלי (תכל׳ס הוא שווה יותר!). זה גורם ללקוח להרגיש שהוא מקבל משהו עם ערך גבוה…. ואני בתמורה חייב ליצור אותו ככזה.
7) ערך אמתי גבוה: מגנט לידים שנותן משהו שהיה בדרך כלל עולה כסף, יקבל אחוזי המרה גבוהים יותר.
הנה דוגמה לכלי אבחון אתרים יקר ערך, המשמש כמגנט לידים עבור חברת Hubspot.
ברגע שמזינים את כתובת האתר ואת כתובת המייל, כלי האבחון מריץ בדיקה מרכיבי האתר כמו התאמה למובייל, אבטחה, קידום האתר וביצועים. זאת בדיקה שיועץ חיצוני היה גובה עליה כמה אלפי שקלים בשקט! ככה נראה חלק מהמסך הסופי בסיום הבדיקה.
בתחתית העמוד שבו מוצגות תוצאות הבדיקה מופיעה הצעה להמשיך לשלב הבא במשפך השיווקי שלהם: הרשמה לתקופת ניסיון חינמית בכלי בניית האתרים שלהם.
8) מכוון לצריכה מהירה: ברוב המקרים, אין זמן טוב יותר להציע את השלב הבא בתהליך השיווק (כלומר במשפך השיווקי), מאשר הרגע שבו הלקוח נרשם או רכש את ההצעה הנוכחית.
אבל, אם מגנט הלידים יהיה משהו שקשה לצרוך (ספר של 300 עמודים, 30 יום של קורס באימייל) שיעור ההיענות להצעה הבאה יהיה נמוך.
הסיבה לכך היא שהלקוח לא ימשיך לשלב הבא, אם הוא עדיין לא קיבל ערך מהדבר הראשון שהצעתם לו. בגלל זה אסור שמגנט הלידים יהיה מחסום במעבר לשלב הבא בתהליך, אלא משהו שאפשר לצרוך ולקבל ממנו ערך בכמה דקות.
הנה דוגמה למגנט לידים שכנראה הושקעה ביצירתו עבודה רבה אבל הוא מפספס את המטרה לגמרי! אם אני בחרדה אני רוצה פתרון עכשיו! אין לי זמן לקרוא 100 עמודים.
אני בטוח שיש למי שכתב את המדריך תרגיל אחד או שתיים להקלה מהירה על חרדה. זה מה שהיה צריך להיות במגנט הלידים. ואחרי שהתרגיל עזר להפסיק את החרדה באופן זמני, אפשר להציע טיפול אישי.
זקוקים לעוד עזרה?
תוכלו לקבל מאיתנו משוב אישי על מגנט הלידים שלכם כשתשימו לנו קישור אליו כאן בתגובות!
ותמיד זכרו: Better Done than Perfect.
ושנייה לפני שנפרד, וודאו שאתם מנצלים את קיצור הדרך שלנו ליצירת מגנט לידים מושך במהירות – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי.
גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.