איך להימנע מבזבוז זמן ושרפת תקציב הפרסום בגלל בעיה בפייסבוק
התחלתם קמפיין פרסום ממומן ונתקלתם בעוד בעיה בפייסבוק?
זאת כנראה לא אשמתכם.
אפשר להגיד על מערכת הפרסום בפייסבוק שהיא "עוגה חצי אפויה".
פייסבוק אמנם בתהליך מתמיד של שיפור ועדכון המערכת, אבל יש סיכוי גדול שבמהלך העבודה תיתקלו בבעיות שאתם לא מצליחים למצוא להן פתרון או הסבר.
אתם חייבים לבדוק תוצאות ולבצע שינויים במידת הצורך, בוודאי שבתחילת כל קמפיין, ולעקוב ברמה כמעט יומיומית בהמשך – אחרת אתם עלולים לזרוק לפח כסף על פרסום שלא מביא לכם תוצאות.
לפייסבוק יש למעלה מ-40 מליון דפים עסקיים ו-4 מליון מפרסמים בתשלום בפייסבוק (נכון לעדכון של פייסבוק עצמה בתאריך 10.2.2017).
וכנראה שהם לא משתלטים על קצב הצמיחה העצום…
אז כולנו צריכים להתאזר בסבלנות ולהיות מוכנים לבאגים ובעיות טכניות שעלולים לצוץ בדרך.
להגנתם ניתן להגיד שברוב המקרים רענון של הדף, המתנה של כמה שעות או משחק עם ההגדרות יפתרו את הבעיה בפייסבוק או במערכת הפרסום.
אבל תמיד תמיד כדאי לפקוח עין על הקמפיינים והמודעות שאתם יוצרים.
גם אם יש לכם קמפיין ירוק-עד באוויר, אני ממליץ להיכנס בכל יום למערכת הפרסום ולוודא שהכול עובד בצורה חלקה ומביא את התוצאות שציפיתם להן.
תקלות בפייסבוק: ככה תטפלו בנפוצות ביותר
במאמר זה ריכזנו עבורכם מספר תקלות נפוצות במערכת הפרסום של פייסבוק, ואת הפתרונות שיחסכו לכם זמן יקר ובזבוז תקציבי פרסום על ניסיונות עקרים.
הרי בשביל זה אנחנו פה 🙂
1. יצרתי קהל מוגדר מראש אבל אני לא מצליח למצוא אותו כשאני מנסה לקדם פוסט.
יש שתי דרכים לפתרון הבעיה:
א. המתינו כמה שעות עד שמערכת הפרסום תדע ״למשוך״ את האינפורמציה ממאגר הנתונים של פייסבוק.
ב. שנו את שם קהל הידע המוגדר לאנגלית.
2. קידמתי את הפוסט, אבל הוא עדיין לא קיבל אישור.
למרות מה שחלק חושבים, פייסבוק לא בודקת ידנית את כל פרסום שלכם…
עם כמות מודעות שעולות ביום, זה פשוט בלתי אפשרי.
בגלל זה חשוב להבין שבדרך כלל, מערכת הפרסום של פייסבוק מאשרת את כל הפוסטים באופן אוטומטי.
אבל לפעמים יש מילה או מבנה של פוסט שמדליקים למערכת נורה אדומה.
במקרה שזה קורה, הפוסט לא מקבל אישור ונשלח לאישור ידני.
לדוגמה, בשיחה שהייתה לנו לאחרונה עם מחלקת התמיכה של פייסבוק הם סיפרו לנו שהייתה תקופה מסוימת שפוסטים נשלחו לבדיקה ידנית בגלל המילה “תזונה” רק בגלל שהיא מכילה בתוכה את המילה “זונה”.
זה גרם לא רק לפסילת מודעות אלא ממש לסגירת חשבונות פרסום שלמים.
למיטב ידיעתי, הבעיה הזו נפתרה, אבל תמיד יש הפתעות.
ברגע שפוסט נשלח לבדיקה ידנית, זה לרוב לוקח כשעה עד שהוא מקבל אישור…
אבל לפעמים זה יכול לקחת כמה שעות, אז תתאזרו בסבלנות.
שימו לב שלאחר שהפוסט מקבל אישור, מערכת הפרסום תתחיל להריץ את המודעה בקצב אטי יחסית, כדי לבדוק את התגובות אל המודעה.
לכן זה הגיוני שיעברו לפעמים 4-5 שעות עד שמודעה תרוץ ותנצל את התקציב במלוא העוצמה.
3. יצרתי קמפיין אבל הוא נראה "תקוע".
במקרה שקמפיין מקבל אישור אבל נראה תקוע, ייתכן שנתקלתם בבאג במערכת הפרסום.
נסו להיכנס להגדרות של הפוסט לשחק עם התקציב או עם אחת ההגדרות האחרות ולשמור שוב את השינויים. לפעמים שינוי קטן יכול לשחרר את הבעיה.
במקרה וזה לא עוזר, נסו לבטל את הקידום ולהפעיל אותו מחדש.
(הערה: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)
4. המודעה לא אושרה.
אם המודעה (או לעיתים הקמפיין כולו) לא אושר, יש סיכוי גדול שאחת המודעות לא עמדה באחת מתוך ההנחיות של פייסבוק לפרסום ממומן.
הנה כמה נקודות חשובות שיש לשים אליהם לב, לפני שמעלים כל מודעה לפייסבוק.
א. תחומים אסורים בפרסום בפייסבוק
הדבר הראשון שיכול לגרום לכך שהמודעה לא אושרה היא שפייסבוק חושדת שהמודעה עוסקת בניסיון לפרסם תחומים אסורים או כאלו שנמצאים בתחומים אפורים.
הימורים, הגרלות, הרזיה, התעשרות, עבודה מהבית ומסחר אלקטרוני הם רק חלק מתחומים שפייסבוק לא מעוניינת שתקדמו לקהל שמגיע לאתר שלה.
אז אם יש אזכור לאחד מהנושאים הללו במודעה, נסו ״להלבין״ את המודעה בעזרת שינוי מילים, ביטויים או תמונות בטקסט או בתמונה.
להרחבה בנושא, קראו את ההנחיות של פייסבוק לפרסום ממומן תחת סעיף "תוכן אסור". מופיעות שם דוגמאות מעולות לשימוש מקובל לעומת אסור בתמונות וטקסטים.
שימו לב! אי ציות להוראות הללו יכול להוביל לסגירת חשבון המפרסם שלכם.
ב. כלל 20% טקסט על תמונה
פייסבוק מעדיפה תמונות מודעות ללא טקסט או עם טקסט מועט, לכן מומלץ שתמונת המודעה לא תכלול יותר מ-20% טקסט עליה.
בעבר מערכת הפרסום של פייסבוק לא הייתה מאשרת פוסטים עם יותר מ-20% של טקסט כלל. אבל היום הכללים קצת השתנו. כנראה שמודעה עם הרבה טקסט עליה תקבל אישור, אבל היא תיחשף לפחות מקהל היעד עבור אותו תקציב. ככה שיש סיכוי שאתם מבזבזים יותר מהרצוי, כדאי להגיע לקהל שלכם.
עקבו אחר המדריך לשימוש בטקסט בתמונות במודעות, שפרסמה פייסבוק במרכז העזרה למפרסמים שלה.
אלו רמות הדירוג של טקסט בתמונה שפייסבוק משתמשת בהם כדי לקבוע האם המודעה תוצג באופן רגיל או שהתפוצה שלה תהיה נמוכה.
ההמלצה שלי היא לעשות שימוש בכלי לבדיקת יחס טקסט/תמונה של פייסבוק כדי לבדוק את דירוג הטקסט בתמונה, עוד לפני שמעלים את הקמפיין לאוויר.
אפשר לראות שבתמונה הראשית של המאמר הזה, הדירוג של כמות הטקסט בתמונה הוא נמוך ולכן אם נבחר להריץ מודעה ולהשתמש בתמונה הזו, היא תוצג כרגיל.
כיום יש בחלק גדול מתוכנת העריכה, כפתור מובנה שמקפיץ רשת שקופה על גבי התמונה. בעזרתה אפשר לבדוק האם כמות הטקסט במודעה עובר או נשאר בתחומי ה-20% טקסט על התמונה.
הנה דוגמה לפונקציה הזו בתוכנת העיצוב הפופולרית GetStencil.
אם בתוכנה שלכם אין פונקציה כזו, אתם מוזמנים להוריד את הקובץ הבא ולהשתמש בו בתור שכבה שקופה בכל פעם שאתם מצרפים טקסט לתמונה של מודעה.
(מתנה נוספת: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)
5. למה המודעה שלי מקבלת הופעות מעטות או אינה מקבלת הופעות כלל?
המודעה קיבלה אישור, אבל עבור כבר כמה שעות ונראה שהיא נחשפה רק למספר קטן מאוד של גולשים או אפילו לאף אחד.
יכולות להיות מספר סיבות לכך שהמודעה מקבלת הופעות מעטות או לא מקבלת הופעות בכלל.
א. קהל יעד קטן מידי
לפעמים מודעה נתקעת כי הקהל אליו מנסים פשוט קטן מידי או מכיל אנשים שלא נכנסים לפייסבוק לעיתים מספיק קרובות.
אנחנו ממליצים לבחור קהל בגודל 10,000 ועד 100,000 איש עבור כל סדרת מודעות. ניסיון לפרסם לקהל קטן מזה נוטה לגרום לבעיות בחשיפה של הקמפיין.
נסו להגדיל את טווח הפרסום ליותר אנשים מקהל היעד הרלוונטי שלכם, כך הקמפיין ייחשף ליותר אנשים ויתחיל לתפוס תאוצה.
ב. הצעת מחיר נמוכה ביחס לתחרות
יש מצבים שבהם המון מפרסמים מתחרים על הפצת המודעות שלהם לאותו הקהל.
ובגלל שמערכת הפרסום של פייסבוק עובדת לפי עקרון המכירה הפומבית, ככל שתציעו יותר כסף עבור פעולה רצויה (מעורבות, קליק, צפייה בסרטון וכדומה) כך יש סיכוי גדול יותר שהמודעה תעלה לראש התור ותגיע לקהל היעד שלכם.
אם את משתמשים בהצעת מחיר ידנית, וודאו שהיא נמצאת בטווח הצעת המחיר הממוצעת.
אם אתם יוצרים קמפיין חדש, אני ממליץ להתחיל עם סכום שאפילו גבוה יותר מהסכום המקסימלי בטווח המוצע, כדי לאפשר למודעה לרוץ ולהשיג חשיפות ראשונות.
ברגע שהקהל יתחיל להקליק או להיות מעורב במודעה, זה יאותת לפייסבוק שזו מודעה תקנית ואז אפשר יהיה לגשת ולהוריד את הצעת המחיר לטווח המוצע.
אבל אם פרסום בפייסבוק חדש עבורכם או שאתם לא רוצים לעמוד עם האצבע על הדופק רק כדי לבדוק האם המודעה מקבלת חשיפות, אמליץ להתחיל עם הצעת מחיר אוטומטית.
בד"כ השינוי הקטן הזה עוזר למודעה לעלות לאוויר ולקבל חשיפה מהר יותר. אם המודעה כתובה בצורה נכונה בהתאם למטרה שלכם, הצעת מחיר אוטומטית יכולה אפילו להוריד את המחיר לפעולה, לאורך זמן.
ג. תחרות גדולה מידי
ישנם מצבים שיש פשוט תחרות גדולה מידי על קהל היעד. כך שכל סכום (הגיוני) שתחליטו להשקיע עבור פעולה רצויה, יהיה קטן מידי.
זה קורה בעיקר בתקופות כמו קמפיין הבחירות לכנסת או כשכל הרשתות הגדולות מחליטות לצאת בו זמנית לקמפיין סוף עונה.
במקרה כזה, אפשר לנסות לפרסם את המודעה שוב כדי לנסות ולהתברג מחדש ברשימת המודעות שמחכות לפרסום אל קהל היעד הזה.
אם זה לא עובד, נסו לשנות תחומי עניין בפרסום או לפרסם ללקוחות השמורים שלכם, כמו לדוגמה אוהדי הדף או רשימות הרימרקטינג (שיווק מחדש).
6. פייסבוק מנצלת את תקציב הפרסום אבל יש מעט קליקים על המודעה.
אם בחרתם בקמפיין מסוג תנועה, ברירת המחדל של הקמפיין היא תמחור לפי הקלקות על המודעה.
כלומר, בכל פעם שמישהו יקליק על המודעה, אתם תשלמו כסף לפייסבוק.
שיעור ההקלקה על מודעה, ביחס למספר אנשים שנחשפו אליה נקרא CTR או Click Throught Rate.
אם מתוך 100 אנשים שנחשפו למודעה, רק אדם אחד הקליק עליה, אחוז ה-CTR הוא 1.00%, ממש כמו שאפשר לראות בצילום מסך של מחשבון ה-CTR באתר המשעשע הבא.
אם ה-CTR שלכם נמוך (רק מעט אנשים שראו את המודעה הקליקו עליה) אתם תשלמו יותר על כל קליק.
בנוסף, שיעור הקלקה משפיע גם על ציון הרלוונטיות של המודעה. וככל שציון הרלוונטיות של המודעה נמוך יותר, כך תשלמו יותר עבור כל הקלקה (ואפילו עבור כל חשיפה).
בתמונה הבאה, אפשר בקלות לראות איך מודעות עם אחוז הקלקה גבוה יותר, מקבלות ציון רלוונטיות גבוה יותר וכתוצאה מכך, גם העלות לכל הקלקה נמוכה יותר.
זאת יכולה להיות הסיבה שנדמה שהתקציב נגמר מהר אבל לא מביא מספיק תוצאות.
כדי לפתור את הבעיה, צריך לשפר את ה-CTR על ידי שיפור אחד או יותר מגורמים הבאים:
א. שינוי קהל היעד
יתכן שהפרסום מופנה לקהל לא נכון שלא רואה את המודעה כמשהו רלוונטי עבורו, לכן אין הקלקות. שינוי של תחומי העניין יכול אולי לעזור במקרה כזה.
ב. שיפור הטקסט השיווקי
סיבה נוספת יכולה להיות שהטקסט שמופיע על גבי המודעה לא מושך את תשומת ליבו של הקהל או לא מספיק משכנע. נסו להסתכל על המודעה מתוך עיניו של גולש פייסבוק ממוצע (שנמצא לרוב במוד שעמום ומוצף בהמון הסחות דעת) ושאלו את עצמכם "האם המודעה הזו הייתה גורמת לי לעצור, לקורא ולהקליק"?
האם הגולש הממוצע יכול להבין ממבט חטוף מה התועלות שמצפה לו מקריאת המודעה או לאחר הקלקה על הקישור?
אם לא, נסו לשפר את הטקסט בעזרת נוסחת ארבעת השלבים לכתיבת מודעה בפייסבוק שממירה בטירוף.
ג. שינוי התמונה המצורפת למודעה
עוד דר שיכול להוביל לאחוזי הקלקה נמוכים היא שהתמונה המצורפת למודעה לא מספיק מושכת תשומת לב.
נסו להחליף תמונה לתמונה שתעצור את הקורא במקום.
מהניסיון שלנו, התמונות שעובדות הכי טוב הן תמונות של אנשים אמתיים ובייחוד בפרצופים של אנשים המסתכלים ישירות למצלמה. רק היזהרו משימוש יתר בתמונות סטוק.
אפשר להשתמש גם בנופים מרהיבים, חיות, אוכל, הומור, רמיזה לאירועים עדכניים, סתם דברים מוזרים, גרפים, צבעים חזקים ובולטים, עיצובים מיוחדים ומושקעים או להפך, תמונות טבעיות מחיי היומיום.
אפשר גם להוסיף טקסט על התמונה (רק היזהרו עם תמונה שמכילה יותר מ-20% טקסט עליה). נסו לבחון כמה תמונות עם טקסט דומה ולהשאיר רק את הטובות מבניהם.
(מתנה נוספת: היעזרו במדריך פוסטים שמוכרים, שבו מופיעים חמשת הסוגים של המודעות הכי אפקטיביות לשימוש בפייסבוק כיום. יש בו המון דוגמאות לטקסטים שיווקיים משכנעים ותמונות שתופסות את תשומת הלב של הגולשים. לחצו כאן כדי להוריד אותו בחינם.)
7. בעיה בהצגת תמונות בפייסבוק: למה התמונות במודעות שלי לא נראות טוב.
יש שתי סיבות עיקריות שתמונות במודעות מוצגות בצורה לא תקינה.
קובץ תמונה לא מתאים
פורמטי התמונות הנפוצים ביותר הם PNG ו-JPG. שימוש בסוג הלא מתאים, יכול לגרום לתמונה להיראות מטושטשת, מרוחה או סתם פגומה.
- פורמט PNG מתאים יותר לתמונות שמכילות טקסטים, איורים וגרפים.
- פורמט JPG מתאים יותר לצילומים או תמונות ראליסטיות יותר, ללא טקסט או איורים פשוטים.
ראו את ההבדל בין שני הצדדים של תמונה שמורכבת משני הפורמטים האלו.
כלל האצבע הוא – אם יש טקסט בתמונה PNG, אם אין JPG.
רזולוציה לא מתאימה
אם תמונה נראית מעוותת או שחסר לה חלק שמופיע בקובץ המקורי, יכול להיות שהיחס בין הגובה לרוחב לא אופטימלי או שהתמונה גדולה או קטנה מדי לסוג המודעה.
במקרה הבא, אפשר לראות אותה הבדל באותה תמונה כאשר עשו שימוש בשני סוגים פוסטים שונים.
בפוסט מסוג תמונה (צד שמאל), גודל התמונה האידאלי לשימוש הוא 1200×1200 פיקסלים ואפשר לראות שהתמונה נחתכת בתחתית, אך רק מעט.
בפוסט מסוג לינק (צד ימין), גודל התמונה האידאלי לשימוש הוא 1200×628 פיקסלים ולכן התמונה נחתכת עד למצב שבה רואים רק את האמצע שלה.
כדי להימנע מכך או לתקן תצוגה גרועה של התמונה במודעה, ודאו שאתם משתמשם בתמונות שמתאימות לממדי המודעה שלכם.
נסו להשתמש בהנחיות של פייסבוק לגודל תמונה מומלץ במודעות.
זה יבטיח שהמודעות ייראו טוב ושהתמונות בהן יוצגו באיכות גבוהה בכל אחד מסוגי המודעות.
תם ולא נשלם
לסיכום, אנחנו צריכים את עזרתכם.
זה אמנם סוף המאמר הזה, אבל רק ההתחלה.
המטרה שלנו היא לרכז במאמר אחד את כל הפתרונות לתקלות הנפוצות בפרסום בפייסבוק שאתם ואנחנו נתקלים בהם מידי יום.
אז אם נתקלתם בתקלה נוספת ולא מצאתם לה כאן פתרון, אתם מוזמנים לכתוב לנו כאן בתגובות ואנחנו נוסיף את הפתרון למאמר הזה.
ועד שתעלו את הקמפיין הבא שלכם, אם אתם רוצים לשפר את התוצאות שלכם מפרסום בפייסבוק, כדאי מאוד שתורידו את המדריך החינמי שיצרנו עבורכם – פוסטים שמוכרים.
במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.