רוצים לכתוב מדריך חינמי כדי להגדיל את רשימת התפוצה ולא יודעים מאיפה להתחיל? במאמר הבא תגלו את ארבעת הגישות הנפוצות ביותר.
שיווק בפייסבוק זה נחמד…
אבל אחד הערוצים החשובים ביותר לבניית מערכת יחסים ומכירה ללקוחות פוטנציאלים הוא שיווק במייל.
זה אולי נראה כאילו תיבת המייל של כולם מופצצות באלפי מסרים של מפרסמים, עם אצבע קלה על המקלדת.
אבל למרות זאת, אני מזמין אתכם לשקול את זה שבשוק שלכם, הדברים שונים מאוד ממה שנדמה.
אני אוהב לשאול את מי שמודאג מהעומס בשיווק לרשימת תפוצה את השאלה הבאה: "כמה קוסמטיקאיות מפתח-תקווה לדעתך עושות שיווק בעזרת רשימת תפוצה במייל?"
מממ… כשחושבים על זה מבינים שלא הרבה, נכון?
אז אם העסק שלכם הוא לא שיווק באינטרנט, כנראה שהשוק עוד יחסית בתולי בתחום השיווק לרשימת תפוצה.
זה נכון שאפשר לבקש מאנשים פשוט להירשם לרשימת התפוצה שלכם…
אבל מהניסיון שלנו, צריך הצעה קצת יותר מפתה.
אנחנו נוטים להשתמש בכל מיני סוגים של מגנטי לידים.
מעין שוחד אתי שאנחנו מחליפים עם הלקוח עבור כתובת המייל שלו.
והדרך הקלה ביותר שאני מכיר ליצור מגנט לידים ולהתחיל לבנות או להגדיל את רשימת התפוצה במהירות, היא בעזרת כתיבת מדריך חינמי.
הנה דוגמה למגנט לידים מסוג מדריך חינמי, שאנחנו עושים בו שימוש בעסק שלנו.
כדי ליצור מדריך חינמי כזה, צריך "לארוז" פיסת ידע ספציפית שקשורה לתחום העיסוק שלכם ומעניינת את הלקוח הפוטנציאלי שאתם רוצים למשוך.
מדריך חינמי טוב הוא כמו פיתיון שמושך את הלקוחות המדויקים ביותר.
כדי לקבל את המדריך, הלקוח מתבקש להשאיר את הפרטים שלו (בד"כ מייל בלבד) בתמורה לתוכן ואז הוא מצטרף אל רשימת תפוצה.
ככה אפשר להמשיך את התקשורת עם הלקוח לאורך זמן, להיחשף אליו שוב ושוב, להציע לו הצעות שונות…
עד שבסופו של דבר הוא ירכשו ויהפוך ללקוח משלם.
וזה כל המטרה של השיווק הזה, לא ככה?
אבל אם עולות לכם שאלות כמו:
- אבל איך מתחילים לכתוב?
- ומה בכלל כותבים במדריך חינמי?
- ובאיזה נושא צריך להיות המדריך?
וכתיבת המדריך נשמעת לכם כמו משימה מורכבת, אל דאגה.
אני מבטיח שהמאמר הזה יעשה לכם סדר.
ארבע הגישות הנפוצות ביותר לכתיבת מדריך חינמי
אחרי ניתוח של מאות מדריכים חינמיים, בארץ ובעולם, הגעתי למסקנה שיש 4 גישות נפוצות לכתיבת מדריך חינמי שיכול לעזור לך להגדיל את רשימת התפוצה שלך.
כל גישה מתאימה לסוג אחר של בעל עסק ולמטרה שאותה אתה רוצה להשיג.
אבל אני נתקל בכל כך הרבה בעלי עסקים שעומדים נבוכים מול מסמך הוורד הריק, דוחים את המשימה לכתוב מדריך חינמי שוב ושוב ובסופו של דבר זונחים לחלוטין את אחד הדברים שיכולים להקפיץ להם את העסק לרמה הבאה.
אז בתקווה שזה יניע אותך לעשות פעולה ולבנות את רשימת התפוצה שלך, הנה, לראשונה, ארבעת הגישות לכתיבת מדריך חינמי:
- גישה מספר 1: מה+למה
- גישה מספר 2: טעימה קטנה
- גישה מספר 3: פתרון חדש
- גישה מספר 4: איך לבחור אותי
(הערה: המידע הזה מגיע ישירות מתוך ההדרכה "10 שלבים ליצירת מדריך חינמי". לרכישת ההדרכה המלאה שתעזור לכם ליצור מא' ועד ת' מדריך חינמי שישיג לכם לקוחות חמים לעסק, לחצו כאן.)
גישה מספר 1: מה+למה
במדריך חינמי שנכתב בגישה זו המטרה היא להסביר ללקוח מה הוא צריך לעשות כדי להשיג את המטרה שהוא רוצה ולמה הוא צריך לעשות את זה.
אבל לא מסבירים לו איך בדיוק עושים את זה.
לדוגמה, איזה תרגילי כושר צריך לעשות בשביל לרדת במשקל ולמה, אבל ללא ההסבר המדויק איך עושים את זה.
בשביל זה הלקוח יצטרך לשכור את שירותיך, שזאת בדיוק המטרה שלך בתור בעל עסק.
הרי אתה לא הולך לכתוב את המדריך הזה רק לשם ההנאה שבדבר, נכון?
דוגמה נוספת, מהם היסודות של עסק מצליח ולמה זה חשוב, ללא הסבר מדויק איך להטמיע את זה בעסק הספציפי שלך.
כאמור, בשביל זה הלקוח יצטרך לשכור את שירותיך.
הרציונל מאחורי גישה זו הוא הרצון של הלקוח לסגור את המעגל שפתחת.
הלקוח מבין עכשיו מה הוא צריך לעשות, אבל לא יודע איך לעשות את זה.
לאנשים יש נטייה לרצות להשלים דברים שנשארים פתוחים, בדיוק כמו בצפייה באחת מסדרות הטלוויזיה המותחות.
בנוסף, אחת המטרות של שיווק טוב, היא לחנך את הלקוח.
רוב הלקוחות לא יודעים מה הם באמת צריכים כדי להשיג את המטרות שלהם. ופה בדיוק נכנסת הגישה הספציפית של הגישה הזו.
גישה מספר 2: טעימה קטנה
במדריך חינמי שנכתב בגישה זו המטרה היא לתת ללקוח טעימה קטנה מהמוצר או מהשירות שלך.
למשל, אם אתה מאמן מכירות שמשתמש בשיטה ייחודית, הסבר ללקוח על השיטה שלך והשלבים שמרכיבים אותה. ואז תן לו תרגיל קטן שהוא יכול לנסות בכל שלב כדי לבחון בעצמו האם השיטה עובדת.
במודעה למטה אפשר לראות שאני מציע לגולשים להוריד צ'קליסט על כתיבה שיווקית, בתור מדריך חינמי.
עולם הכתיבה השיווקית הוא עצום ונכתבו בנושא אינספור ספרים.
ובמדריך הזה אני נותן ממש טעימה קטנה מהעקרונות שאני משתמש בהם.
הרציונל מאחורי הגישה מגיע מעולם טעימות המזון.
כל אחד מאתנו וודאי נתקל בדוכן טעימות מזון בסופר המציע טעימה ממוצר חדש שנכנס לשוק.
אם נטעם ונאהב את מה שאכלנו, יש סיכוי גדול יותר לכך שנקנה את המוצר לעומת מוצר אחר שנמצא באריזה סגורה על המדף.
גישה זו עובדת בגלל ההוכחה שמקבל הלקוח לכך שהמוצר או השירות באמת עובד (או טעים).
אם הלקוח ינסה את התוכן שיש במדריך ויקבל ממנו תוצאה כלשהי, הוא יהיה הרבה יותר משוכנע לרכוש את המוצר השלם.
גישה מספר 3: פתרון חדש
בסוג מדריך שנכתב בגישה זו המטרה היא להציג ללקוח פתרון חדש, אחר, מהיר או טוב יותר לבעיה של הלקוח.
מדריך חינמי שנכתב בגישה זו מתאים בייחוד ללקוחות המחפשים.
אלו שמודעים לפתרונות האחרים שיש בשוק חוץ מהפתרון שלכם.
אבל משום מה, הם עדיין לא משוכנעים שהם מצאו פתרון שמתאים להם או שהם ניסו וזה לא עבד.
לכן במדריך זה צריך להציג את הפתרון שלכם כמשהו חדש, שונה או מהיר וטוב יותר לעומת האחרים.
במודעה למטה אפשר לראות מדריך של איילת כהן בנושא גיוס חסויות לאירוע קטן
הסיבה שקטלגתי אותו בתור מדריך חינמי בגישת פתרון חדש, היא בגלל שרוב אנשים שמארגנים אירוע קטן לא חושבים בכלל שהם יכולים לגייס להם חסויות כדי לממן אותם.
בתור מישהי שעוסקת בהפקת אירועים עסקיים, איילת בטח יודעת שאם אין תקציב – אין אירוע.
ואם אין אירוע, אף אחד לא ישכור אותה להפיק אותו.
אז היא מוכנה לארוז פיסה אחת של תוכן ולהעניק אותו במתנה, רק כדי לפתוח את העיניים של הלקוחות לפתרונות אחרים שהם לא חשבו עליהם.
ועכשיו שהם כבר משוכנעים שהם יכולים לממן את האירוע הקטן שלהם, למי לדעתכם הם יפנו ראשונה כדי להפיק אותו?
אפשרות אחרת היא ממש להתייחס ספציפית לפתרונות האחרים הקיימים בשוק ולעשות השוואה אל מול הפתרון שלך.
כמובן, חשוב שתציג את הפתרון שלך כפתרון הטוב ביותר, מה שנקרא בשפת השיווק "השוואה מנצחת".
הרציונל מאחורי גישה זו הוא העובדה שאנשים מכורים לדברים חדשים, שונים ותוצאות מהירות יותר.
אנשים מחפשים כל הזמן את קיצור הדרך הבא ועליך להציג את המוצר או השירות שלך כמה שעונה על הרצונות שלהם.
בנוסף זה יכול לשכנע אנשים שניסו מוצר כלשהו בעבר ונכוו. הרי יש להם עדיין את הבעיה והם עדיין מחפשים פתרון, כאן אתה נכנס.
גישה מספר 4: איך לבחור אותי
במדריך חינמי שנכתב בגישה זו המטרה היא להסביר ללקוח איך לבחור מישהו כמוך.
אף אחד לא אוהב לעשות טעויות.
לכן אתרי השוואת בעלי המקצוע וההמלצות הם כמה מהאתרים הנצפים ביותר באינטרנט.
בעל עסק חכם לא סומך על האתרים הללו – אלא מקבל מהם השראה ויוצר השוואה שתקדם את העסק שלו.
הרעיון הוא ליצור מדריך קצר שמסביר איך לבחור בעל מקצוע בתחום שלכם.
לתוכו אפשר להכניס את כל היתרונות שלכם בתור בעלי מקצוע, החסרונות והדברים שצריך להיזהר מהם אצל בעלי מקצוע אחרים בתחום.
בתמונה למטה מופיע הצעה להרשמה למדריך חינמי של אשרת רומנו.
זה אמנם מדריך וידאו, אבל העיקרון זהה במקרה הזה.
היא פונה לנשים שרוצות לקנות שמלת כלה.
ובגלל שזה אירוע כה מיוחד, הם וודאי לא רוצות לעשות פדיחות או לבחור את השמלה הלא נכונה עבורם.
במדריך אשרת מסבירה להם, לפי השקפת העולם שלה, מה הדברים החשובים עבורם בבחירת שמלת כלה.
זה יוצר הרבה אמון וברגע שהם יגיעו לסטודיו כדי לבחור שמלת הכלה, המסגרת דרכה הם יבחנו את הדברים היא המסגרת שאשרת יצרה עבורם במדריך.
גאוני!
ומהכרות אישית עם אשרת, המדריך הזה עובד מעולה – כבר כמה שנים ברצף.
הרציונל מאחורי גישה זו הוא שהלקוח גם ככה מחפש איך לשכור מישהו כמוכם.
בזמן שכולם מספרים כמה הם טובים, אתם יכולים להגיע בדלת האחורית.
אחד מהעקרונות בשכנוע הוא הדדיות.
המדריך עושה להם טובה כשהוא מזהיר את הלקוחות מטעויות ובזבוז של זמן, כסף ואנרגיה ומסביר להם איך לקבל את התוצאה שהם רוצים.
היופי בחוק ההדדיות הוא שאנשים נוטים להחזיר טובה בחזרה, למי שעשה להם טובה קודם לכן.
אז גם אם הלקוח לא ירכוש משהו בו במקום, כשהוא יחליט לקנות ממישהו בתחום העיסוק שלכם, אתם תמיד תהיו בראש שלו כאלו שעזרו לו…
בזמן שכולם רק צרחו "קנה ממני".
לסיכום
לסיכום, אלו 4 הגישות הנפוצות לכתיבת מדריך חינמי להגדלת רשימת תפוצה במייל.
המוח כבר רץ, נכון? אני שומע אותו עד לפה…
ועכשיו, בגלל שקראת עד לפה, יש לי מתנה עבורך.
קבל במתנה 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי או ספר אלקטרוני והתחל לבנות את רשימת התפוצה שלך!
כל תבנית מכילה דף כריכה, תוכן עניינים, רעיונות לעיצובים של דפי תוכן, דף הנעה לפעולה, שילובי צבעים תואמים ורעיונות מיוחדים להתאמה בין טקסט לתמונה.
גם אם אתם לא מתכננים לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר.
אני נותן את זה במתנה כי אני זוכר כמה זמן אני בזבזתי בניסיון לעצב את המדריך החינמי הראשון שלי ואני לא רוצה שזה יקרה לכם.
אז לחצו פה להורדה בחינם וצרו לעצמכם מדריך חינמי מעוצב ומקצועי